söndag, april 10, 2016

På Ridgebackpromenad (41/100)

I morse när vi ätit frukost packade vi in oss och Dixie i bilen och körde till Hovdala för att gå en Ridgebackpromenad med andra Ridgebackar (duh!). Det blev lite att vi firade Dixies födelsedag också. Med en promenad i okända skogar med okända hundar och okända människor och i ett nytt och fint turkost koppel.
En svamp i en björk
Dixie hälsar på andra Ridgebackar
Sex kilometer var rundan över stock och sten och bäckar och lera och jag försökte hinna fota allt och lite till och det innebar såklart att vi var sist hela tiden. Eller egentligen att jag var sist och fick springa ikapp min man som var näst sist... Och jag hade båda kamerorna med mig och var så nervös att batteriet till stora kameran skulle ta slut, att jag tog ut det ur kameran så fort jag inte fotade med den. Men den höll hela vägen och jag tog många fina bilder på Dixie. Tyvärr fick hon inte vara med och busa med de andra i hundrastgården eftersom vi kom sist tillbaka. Vilket störde mig lite, för de hade ju kunnat vänta tills alla kom fram innan de släppte hundarna... Men vi släppte henne med några andra senkomlingar när första omgången var klara och hon var inte speciellt intresserad. Som vanligt. Däremot var en hane lite väl intresserad av henne och Dixie var lite för finkänslig för att säga till honom på skarpen. Precis som om hon tror att hon kanske inte får...?
Hundslingan gick vi
Många Ridgebackar
Och många vitsippor
Jättemånga vitsippor
Skogsbingel fanns det också många
Här blommar skogsbingeln
Dixie hoppar över stock
En tjärn jag inte gick ner mig i
Dixie - snyggast av alla. Och hon vet det!
Dixie i full fart
Och här balanserar hon ner för en stock
En bäck vi hoppade över
Fin mossa
Och här är jag alldeles sist eftersom jag fotade den fina mossan... 
Dixie väntar på sin tur att få busa
Dixie (t.h) slår till den efterhängsne hanhunden
Det uppskattades inte av honom så han gav henne onda ögat
Och sen grillade vi korv och Dixie uppförde sig exemplariskt. Utom när hon hoppade upp och försökte ta en tugga av min korv. Medan jag var på väg att stoppa in den i munnen... Och innan vi åkte hem hade Dixie och jag ett litet fotoskjut vid sjön.
Dixie i nya fina kopplet och jag vill ha fler färger. Meningslöst säger min man... 
Vi spexade till fotoskjulet också
Galet snygg hund!
Sen vi kom hem varken Dixie eller jag orkat göra mycket annat än att ligga i soffan. Hon är helt utslagen och jag har ont i nacke och axlar av den långa bilturen. Och snart äter vi middag. Jag har en känsla av att det blir en tidig kväll ikväll...
 

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Så fina bilder! Och vad mysigt med skogspromenad!

åsa sa...

Tack! :)