onsdag, april 27, 2016

Nyklippt (58/100)

Alltså jisses vad jag var trött igår. Hela dan på jobb och hela kvällen hemma. Men jag kämpade på och jobbade och gick ut med Dixie och värmde min mikromat och tittade på Once Upon A Time. Och sen tillbringade  Dixie natten hos mig. Alldeles nära med hennes nos mot min mage. Och hon varken trängdes eller sparkades, utan var bara mysig och gosig. Fast jag sov inte speciell bra för det. Och när jag vaknade hade jag ont i huvudet och inte lust att stiga upp.

Men det gjorde jag såklart. Och började jobba strax efter sju och hade fullt upp tills jag slutade halv tolv för att åka in till stan och klippa mig. Jag köpte lunch på Gateaux som jag åt medan jag promenerade genom stan och kom alldeles för sent på att jag glömt be om laktosfri mjölk till min cappuccino... Som tur var gick det bra ändå...

Min frisör var tillbaka och hon slingade och klippte och fönade och lockade och bjöd på vin och tre och en halv timme senare var jag mycket, mycket fattigare men också mycket, mycket snyggare i håret. Jag köpte vin på väg till bussen och när jag kom hem gick jag ut med Dixie, matade Dixie, mikrade min mat och eftersom jag åt samma rätt för fjärde dan i rad, hällde jag upp ett glas vin också. Och jag såg klart OUAT och sen jobbade jag en timme innan jag facetajmade med min man och så fort jag bloggat klart ska Dixie och jag gå och lägga oss med ett korsord.

Inga kommentarer: