måndag, april 18, 2016

Lördag, söndag, måndag (49/100)

I lördags var vi hos Ingrid och firade hennes födelsedag två månader för sent med tacos och tusen tillbehör, ostar, godis och snacks. Och vin såklart. Alla var där och vi hade en mycket trevlig kväll och inte förrän strax efter två kom jag i säng. Och hur jag lyckades hålla mig vaken så länge är ett mysterium eftersom jag somnar innan tio allt som oftast...
Medan vi väntade på att bli insläppta till Ingrid, studerade jag rumpan på en humla i en påsklilja
Ingrid hade dukat fram till oss
Min man var där
Jag år världens minsta taco (en av många...)
Jag var där
Och trots en sen lördagkväll, vaknade jag och var pigg klockan sju. Steg upp gjorde jag däremot inte förrän långt senare när min man hade frukosten klar. Vi åt och segade och tog sen med Dixie ut på en morgonrunda. Och jag som är klumpigast i hela världen trampade snett innan vi hunnit utanför grinden och hamnade på alla fyra. Dixie försökte trösta och min man försökte få upp mig och jag bara skrattade. Det var ingen fara med mig, foten var inte stukad och knäet var bara lite blåslaget, så vi fortsatte ut på vår runda. Jag hade kameran med mig för att ta lite fina bilder, men allt var bara grått och tråkigt och solen lyste med sin frånvaro och jag hade ingen inspiration. Fast Dixie poserade glatt till höger och vänster så henne tog jag foto på...
Dixie poserar på en bänk
Dixie poserar bland påskliljor
Dixie poserar på en stock
Egentligen ville jag tillbringa eftermiddagen i trädgården med att klippa rosor och säga till min man vad han skulle göra, men det var så jäkla kallt att varje gång jag gick ut, gick jag in lika kvickt. I stället inredningssurfade jag och blev återigen sugen på en stor svart panter i porslin. Och min man grillade kamben som var så galet goda att jag hade kunnat äta dem till middag idag igen.
Dessa babyfeferoni fick jag av Ingrid. Sjukt goda! Jag äter dem som godis!
Kambenen!!!
Ikväll har vi ätit vitlöksostfyllda lövbiffar och sett Fear of the Walking Dead och nu dricker vi cappuccino och ser CSI. Dagen tillbringade jag som vanligt på jobbet. I morgon är det jobb igen och jag funderar på att tvätta håret.

Inga kommentarer: