lördag, april 16, 2016

En lördag i april (47/100)

I morse vaknade jag och hade fortfarande galet ont i ryggen. Så förutom äggmacka och kokosyoghurt till frukost, blev det också en treo. Som jag tror hjälpte lite. I alla fall så att vi kunde ta med Dixie ut på en lång morgonrunda runt Granbacken.
Samma frukost som vanligt...
Forsythia... Fattar inte storheten?
Dixie poserar
Ska bli fint att gå här när det är riktigt grönt
Hur många såna här blåa växte det på rundan
Granbacken
Två träd som pussas
Så fint med blommande körsbärsträd
Håller barken på att kasa av?
Björkar är väldigt fina
Dixie fick bråttom när vi närmade oss hemmet
Jag var övertygad om att vi bara planterade vita lökar i garageuppfartsrabatten?
När vi kom hem fick Dixie stanna i köket medan vi åkte lite ärenden och köpte mat och strumpbyxor och jord och suktade över magnolior. Och när vi kom hem sken solen och det var nästan varmt, så när min man fyllt pallkragarna med jord gjorde vi var sin cappuccino och rökte var sin cigarr i solen och Modern ringde och frågade om förslag på förrätt och Dixie rättade till jorden i pallkragarna.
I den lägre delen ska vi sätta potatis, i den övre ska vi ha örter och sommarblommor
Vardagscigarr en lördag
Får inte nog av cappuccino!
Dixie rättade till jorden i pallkragarna
Om en och en halv timme ska vi fira Ingrid som fyllt år. Det börjar bli hög tid för mig att gå och duscha och göra mig i ordning... Jag ska bara dricka upp vinet och äta upp förtugget... Kanske hinner jag spela lite spel också...?

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Forsythia som är så fin!!! :-D

åsa sa...

Hade den funnits i rosa så hade jag hållit med dig! :-D