onsdag, april 20, 2016

Dixie på jobbet (51/100)

Jag hade med mig Dixie på jobbet idag. och vi hoppade av på Centralen och promenerade genom stan. Dixie skannar verkligen av allt när hon går, hon har nosen tryckt mot marken och sveper den från sida till sida och har järnkoll på allt. 

På jobbet gick det bra. Både för Dixie och mig. Och kvart i fem gav vi upp och gick för att möta min så vi kunde ta bussen hem tillsammans. Och när vi kom hem gick vi ut och satte oss i ett soligt hörn av trädgården och rökte cigarr och drack vin och åt bröd och tittade på fåglarna. Och sen gick vi in och min man lagade kyckling och nudlar och jag låg i soffan med Dixie och tittade på Halv åtta hos mig och förundrades över att folk vågar bjuda hem främlingar. 

Nu är det ett avsnitt CSI som gäller. Snart vill jag gå och lägga mig med mitt korsord. 

Inga kommentarer: