måndag, april 25, 2016

Aprilvädershelg (56/100)

I lördags vaknade jag klockan sju, steg upp och tog på mig mascara, rött läppstift och träningskläder och gick in till min man och spelade "Är du redo?" med Orup. Och sen tog vi med Dixie ut och sprang. Jag nojjade som satan och tänkte bara negativa tankar. Som att jag skulle bli trött eller svettas eller få ont eller inte orka och det slutade med att jag gav upp efter två kilometer. Inte för att jag inte orkade mer, utan för att jag trodde att jag snart inte skulle orka. Så det där får jag nog jobba lite med...

Och när vi kom hem åt vi frukost och min man trädgårdsarbetade och pullade pork och jag pratade med Syrran och klippte rosor och torra pioner och varvade det med diverse inomhusprojekt. Och framåt eftermiddagen satte vi oss i solen längst ner i trädgården och drack cappuccino och rom och rökte cigarr och umgicks en stund. Vi åt vår pullade pork med en potatissallad och sen såg vi Spy och började på Roxanne, men såg inte klart på grund av att min man skulle upp tidigt nästa dag.
Min man gjorde fin lunch
Förodling av potatis
Rabarbern blommar
Lördagscigarren
Pork about to get pulled
I söndags vaknade vi klockan sex och min man gick upp för att förbereda för att åka iväg och tävla i viltspår med Dixie och jag gick upp för att dricka latte. Halv sju åkte min man iväg med Dixie och jag satt i soffan och skulle egentligen titta på Once Upon A Time, men fastnade framför ett spel och sen blev jag inspirerad att göra en låtlista med bara covers och kunde inte slita mig.

Framåt förmiddagen fick jag feeling och körde ett magpass med Jillian och jäklar så jobbigt det var! Efteråt var jag alldeles darrig och svettig och mådde på gränsen till illa. Och låg en lång stund i soffan och kollade på en tjej som gjorde yoga. Och när jag hämtat mig någorlunda gick jag ner och tvättade håret. Vid halv fem kom min man hem med Dixie som hade fått en etta på spårprovet (och blev gladare att se arga Chewbacca än mig...). Det regnade snö och vi åt rabarberkyckling till middag och såg CSI och gick och la oss.
Trädgården - ganska tråkig i april
Men det blommar på framsidan
Min trötta vinnare!
I morse vaknade jag med träningsvärk och sen lockade jag håret. Och blev irriterad på en kille på bussen som skällde på busschauffören (jag var inte den enda...) och på lunchen skulle jag köpa en kruka, men de hade inte den jag ville ha och istället fastnade jag för en annan och fick beslutsångest och köpte ett läppstift i stället. Och jag skulle gått hem fyra, men Mr T hade tusen och en frågor så jag kom inte iväg förrän halv fem. Min man och jag kom hem samtidigt, åkte och handlade, lagade mat och nu har vi sett Game of Thrones (äntligen!) och hade tänkt se Fear The Walking Dead, men FTWD ville inte funka så det blev ett avsnitt CSI i stället. Snart går vi och lägger oss. Jag ska bara...

Inga kommentarer: