tisdag, mars 15, 2016

Vårkänslor (15/100)

Solen sken när Dixie och jag gick från jobbet idag. Så i stället för att gå till bussen, bestämde vi oss för att promenera genom stan och möta min man när han slutade jobba och när vi tog bussen hem tillsammans var det en kvinna som berömde Dixie för att hon uppförde sig så väl. Och det gör hon ju. Hon blir bara bättre och bättre på att åka buss, när vi åkte buss la hon sig till och med ner på golvet. Visserligen bara i tio sekunder, men ändå... Och på jobbet bryr hon sig inte när folk kommer och går på mitt kontor och idag öppnade hon dörren och följde med mig till kopieringsapparaten och det går ju inte att bli arg på henne. I stället sprang vi tillsammans i korridorerna tillbaks till rummet.
Min duktiga medhjälpare
Och när vi kom hem hittade min man och jag ett hörn i trädgården där solen fortfarande sken, så vi satte oss där med var sitt glas vin och var sin liten cigarr tills det blev alldeles för kallt och vi gick in och svängde ihop en pizza av sånt vi hittade i kylen. Det blev en pizza med tre sorters ost och knaperstekt falukorv. Ganska gott faktiskt.
Falukorvspizzan
Vi har sett The Walking Dead och återigen tänkte jag på hur jag hade betett mig om jag råkat ut för en zombieapokalyps och jag tänker att jag hade plockat på mig massor med hårprodukter och mascara. För det hade jag nog inte kunnat vara utan. Tänk att döda zombies och vara helt risig i håret och alldeles osminkad!? Det går ju bara inte för sig...

Nu ser vi Bosch och jag blir nästan sugen på att läsa alla böckerna från början.

För övrigt hade jag en mycket märklig dröm där Katta och jag var fast på ett fartyg mitt ute på ett öppet hav och fartyget var sönder och i högtalarna uppmanades passagerarna att ta sig till livbåtarna, men hade man pengar kunde man få flyga därifrån. Jag var livrädd för att åka i en gummibåt och vi kunde inte ta ut pengar på fartyget eftersom bankomaterna inte fungerade. Men! I ett fack i min plånbok hittade jag tvåtusen kronor som skulle räcka för både Katta och mig att bli flugna till fastlandet. Och sen insåg jag att det förmodligen var med helikopter... Vilket är ungefär att jämställa med gummibåt... 
Och dessa ranunklar! Älskar dem!

Inga kommentarer: