måndag, mars 07, 2016

Två latte och ett korsord (7/100)

Imorse väcktes jag av min mans klocka när klockan var fyra. Och jag var jättepigg. Nästan så att jag kände mig redo att gå upp. Men det gjorde jag inte såklart. Jag somnade om. Faktiskt. Trots att jag inte trodde det... Min man åkte till Stockholm och jag steg upp sju och gick ut med Dixie och gjorde mig i ordning och var sen till jobbet. Och jag tänkte boka en läkartid för att få utskrivet salva mot mina eksem, men i stället för en tid fick jag ett recept och det var ju faktiskt ännu bättre. På jobbet gick det bra och klockan tre gick jag hem. Och ikväll kom min man hem igen och i morgon bitti åker han. Lika tidigt som idag. Men i morgon jobbar jag hemifrån, så känner jag mig onaturligt pigg klockan fyra kanske jag börjar jobba då...?
Nu dricker vi latte och löser korsord en stund till...

Inga kommentarer: