söndag, mars 20, 2016

Tjejsöndag (20/100)

I morse steg jag upp redan tjugo över sex. Jag vaknade och var allergisk, magkatarrig och pigg så det kändes lika bra att stiga upp. Egentligen var jag sugen på att se en film, eller kanske ett par avsnitt Mad Men, men jag fastnade framför Dr Phil. Klockan åtta tog min man med sig Dixie för att gå ett spårprov och jag gjorde mig lite gröt och slet mig från Dr Phil till förmån för Mad Men. Och ett par avsnitt senare greps jag av energi och gick upp och rensade  i sovrummet och sen rensade jag ut i garderoben. Tror jag gjorde mig av med nästan tio koftor och kanske fem klänningar. Jag borde gett mig på tröjor och kjolar också, men jag pallade inte...
Påskliljorna har slagit ut lite mer varje gång jag går förbi
Min man kom hem och berättade att Dixie varit jätteduktig och tagit sitt tredje första pris och blivit viltspårschampion! Lilla duktiga tjejen!
Min viltspårschampion!
Jag svängde ihop var sin hamburgare som vi åt till lunch. I solen! Utomhus! Och vi hittade ett hörn i trädgården där solen sken och vi kunde sitta i bara t-shirt! Och det kom en stor fet humla flygande. Och vi såg ett bi. Och det kändes som vår! Äntligen! Burgaren åt vi upp och sen fortsatte vi att sitta ute och röka cigarr tills klockan blev tre och vi gick in och min man röjde undan lite till i sovrummet och det känns som om vi röjer och röjer, men det finns alltid mer att röja undan...
Jäkligt god hamburgare! Det enda som saknades var en skiva tomat
Längtar tills jag får rensa bort allt gammalt torrt!
Och när jag ser dessa tänker jag bara på rabarberkyckling
Syrén
Cigarren
Den stora fina tjocka humlan!
Min man har duschat Dixie och jag har börjat gå genom gamla Allt Om Trädgård som jag ska göra mig av med. Jag tänkte att jag ska kolla snabbt på framsidan för att se om det finns något som lockar mig just nu, men det var svårt att låta bli att bläddra, så det kommer att ta lite tid...
Eftermiddagslatte med kakao
Nyduschad viltspårschampion
Vi ska snart äta middag, det blir biff och klyftisar idag igen eftersom vi är världens mest fantasilösa människor.

Inga kommentarer: