fredag, mars 18, 2016

TGIF!!! (18/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Och så skönt att jag lyckades gå redan vid ett. Tyvärr lyckade jag bara bocka av en halv sak på min lista, men jag känner på mig att jag är grymt effektiv nästa vecka också. För jag har faktiskt varit ovanligt effektiv hela den här veckan. Kanske för att jag försökt att bara göra en sak i taget?

När jag kom hem mötte Dixie mig med sin arga chewbaccafågel i munnen och sen somnade hon bredvid mig i soffan. Men vaknade till liv när jag gick ut i trädgården för att fota våren. Det blev inte så mycket fotograferande för det händer liksom inte så mycket. Våren måste vara den trögaste årstiden... Fast visst såg jag knoppar i påskliljorna (blir lika förvånad varje år att de vet när det är påsk..?) och skott på klematisarna och rosorna är verkligen på g...
Tröttaste Dixie
Hon orkade i alla fall hänga med ut en sväng
Klematisen lever!
Magnolian går det trögt för... 
Men rabarbern växer på!
Min man kom hem vid fyra och innan dess hade jag faktiskt hunnit plocka undan och damma och prata i telefon med Modern och lösa korsord. Och min man hade med sig köttiga förtugg som vi åt medan vi löste ett par korsord tillsammans.
Min man hade med sig tulpaner också
Jag bloggar, min man gör det sista på kvällens middag som (såklart) består av biff, klyftisar och aioli och sen ser vi Grey's och jag ska försöka att inte somna i soffan...

Inga kommentarer: