fredag, mars 11, 2016

TGIF!!! (11/100)

Åh, så skönt att det är fredag! Jag gick från jobbet redan halv två och köpte tulpaner och ranunkler och eukalyptus och rosor och vin och vitlöksost på väg till bussen. Och när jag kom hem sken solen. Solen! Så jag tog med mig Dixie och en cigarill ut i trädgården och där gick vi en sväng och tittade på krokus som blommade och tulpaner som var långt gångna. Och det kändes som vår. Som om bara ben och tofflor och solglasögon finns inom räckhåll. Men det skulle ju inte förvåna mig om det blir snöstorm nästa vecka bara för det...
Min man kom hem en stund senare och tillsammans har vi städat och plockat undan och arrangerat blommor och dammsugit. Och nu äter vi lite förtugg och min man har börjat på maten. Ikväll blir det biff och klyftisar och aioli, big surprise...
I morse vaknade jag innan fem och var stressad över jobbet och tankarna bara rusade runt, runt och jag kunde inte somna om. Inte förrän min mans klocka ringde vid sex. Så jag var trött när jag steg upp och tröstade mig med att köpa en chokladboll till förmiddagsfikan. Och man skulle tro att jag på jobbet ägnade mig åt det som stressade mig fem i morse, men så var icke fallet. Jag gjorde allt annat utom. Tills det nästan var dags att gå hem...

I morgon skulle vi gått på fest, men festen är inställd på grund av sjukdom, så jag planerar att tillbringa lördagskvällen i badkaret med lyxig badolja, en bra bok och ett glas mousserande eller två...

2 kommentarer:

Becka sa...

Är det rabarber som börjar komma upp? Våra ser stendöda ut. Men rabarber år ju vår om något 😉. Kram 😘

åsa sa...

Japp det är rabarber. Vi har också några som ser stendöda ut men tror det är olika sorter. Under allt det döda kan man skymta något rött... 😊 Kram!