söndag, mars 27, 2016

Sommartid (27/100)

I morse var klockan halv sju när jag vaknade och jag kände mig lite förskräckt över att ha sovit så länge. Tills jag insåg att vi övergått till sommartid och klockan egentligen var halv sex. Då kändes det mycket bättre.

Jag roade mig med att kolla Facebook en stund och råkade se att en tjej som slutade på vårt jobb i somras har tagit bort mig som vän. Visst kom vi inte överens och jag vet ju att hon inte gillade mig, men man måste verkligen ogilla någon för att ta bort dem som vän från FB. Resten av kontoret är hon fortfarande vän med... Det stör mig egentligen inte att vi inte är FB-vänner mer, men det stör mig att jag inte tog bort henne först.

Igår körde vi ner till Ystad för påsklunchsmiddag hos Modern och Rolf. Syrran och barnen var också där och vi bjöds på lamm och potatisgratäng och sallader och gravad lax (som min man och jag faktiskt gravat) och vin och påsktårta. Och vi åt och pratade och gick ut en sväng med Dixie och jag hade glömt min kamera och sen fick jag ont i huvudet och vid åtta åkte vi hem.
Vi kom hem vid nio och jag tog en treo och min man en rom och cola. Och sen spelade vi spel tills vi somnade. Och för övrigt älskar jag vårt sovrum nu. Det är som ett riktigt rum. Ett rum man vill vara i.

Inga kommentarer: