söndag, mars 13, 2016

Röjarsöndag (13/100)

I morse vaknade jag vid sju och var pigg och beordrade min man att stanna kvar i sängen medan jag steg upp. Så jag gick ner och gjorde mig en latte och kollade Mad Men med Dixie tills jag blev hungrig och messade min man att han skulle stiga upp. Och han stekte bacon jag gjorde (jävligt god) äggröra. Vi åkte till Stadium där jag köpte nya löparskor och i morgon ska de invigas med första löparrundan på länge (länge, länge). Sen blev jag sugen på att kolla växter så vi åkte till Hornbach och köpte lökar till en kruka på trappan och dahlior till rabatten på baksidan. Och när vi kom hem åt vi lunch (macka med avokado och salami, mmm... gott!) Och sen började vi röja på ovanvåningen. Jisses vad grejor vi har alltså! Jag tyckte vi kastade hur mycket som helst, men det syns inte. Min man röjde ur ett skåp inne på toaletten och målade det vitt och snart kan jag fylla det med grejor som står på byrån i sovrummet och när vi har röjt ur bokhyllorna i gamla hundrummet kan vi göra oss av med bokhyllorna och flytta in byrån från sovrummet och sen kan vi äntligen, äntligen rulla ut mattan vi köpte för ett tag sen... Vi har en pakt, min man och jag; till påsk ska mattan rullas ut!
Lunchmackan
Äntligen dags för lakritspåskäggen!
Dixie blev så här trött av ett märgben
Min man grillade lammracks till middag, nu ser vi Bosch. I morgon är det måndag.
Lammracksen!

Inga kommentarer: