torsdag, mars 17, 2016

Otur med bussar (17/100)

I morse skulle Dixie och jag ta bussen tjugo över åtta, men bussen var tio minuter sen så vi fick stå och vänta. Och det gick ju bra det med, det är bra för Dixie att träna på att vänta... Vi var på jobbet klockan nio och Michaels hund Heimi var där och han och Dixie stod och tittade på varandra genom glasväggen till Michaels kontor. På lunchen åt jag sushi och fem i halv fem skulle Dixie och jag ta bussen hem. Vi hoppade på och tre hållplatser senare fick vi hoppa av på grund av att bussen gick sönder. Nästa buss kom, och vi, och alla andra hoppade på och trängdes. Dixie åt mjukost och var hur duktig som helst.

Vi kom hem och Dixie däckade i köket och jag i soffan. Min man kom hem och lagade pasta och vi såg Nashville, New Girl och the Grinder. Jag hann precis måla naglarna innan jag somnade i soffan.

I morgon är det äntligen fredag!

Inga kommentarer: