fredag, mars 25, 2016

Långfredag (25/100)

Denna långfredag har verkligen känns som en lång fredag. Vi har för ovanlighetens skull hunnit med massor! Vi började dagen vid sju då vi bytte påskägg. Jag fick en alldeles nödvändig ögonskuggepalett från Kat von D och min man fick rakprodukter som jag hoppas ska inspirera honom att raka sig oftare. Vi åt frukost och löste korsord och spelade spel på padden och gick ut med Dixie och när vi kom hem arrangerade jag blommor och städade nedanvåningen medan min man städade ovanvåningen. Och jag blev hungrig och trodde att klockan var ungefär halv tre, men hon var inte ens tolv. Så vi åt lite lunch och fortsatte att städa på var sitt håll tills min man kallade på mig och det var dags att lägga ut Mattan i sovrummet. Vår deal var ju att lägga ut den innan påsk och det hann vi ju med nöd och näppe. Så nu är sovrummet i stort sett klart. Bara lite småfix kvar; en ny byrå, fårskinnsfällar bredvid sängen, renovering av min mans sängbord, byte av taklampa, en hylla på väggen och upp med lite tavlor...

Och sen lagade vi påskmiddag; gratinerad lammrostbiff med fetaostsås, aioli, vitlökssparris och klyftisar med skockor. Mycket gott! Nu ser vi The Calling, en film som är sådär, och äter ost. Vi funderar på att se en film till, men frågan är om vi orkar hålla oss vakna... 
Nyttig frukost
Blomsterarrangemanget på matbordet
Påskarrangemanget i vardagsrummet
Nya fina kaffekoppar
Premiärcappuccinon
Påskpyntet
Och sovrummet! 
Som kommer att bli så bra när det är klart!!!

Inga kommentarer: