lördag, mars 26, 2016

Glad påsk! (26/100)

Det bästa med den här årstiden är att det är ljust på morgonen. Det blir så mycket lättare att stiga upp och börja dagen. För mig i alla fall. Min man sover fortfarande som en gris och gör nog det en timme till. Minst... Och jag börjar dagen i soffan tillsammans med Dixie och en latte. Och när jag satte på TV:n var det först Judge Judy och nu är det Dr Phil som idag handlar om Honey Boo Boo-skandalen. Spännande värre alltså! Jag fastnar alltid framför Dr Phil eller Judge Judy, det är tydligen den enda kanalen vi har. I alla fall vet jag inte var fjärren är eller om den ens fungerar? Egentligen steg jag upp för att se ett avsnitt (eller två) av Mad Men. Måste ju se hur det går för Don!

Nu lyckades jag slita mig från Dr Phil för att se Mad Men, men nu fungerar inte HBO. Varken på Apple-tv:n eller på nätet...? 

Vad jag borde göra egentligen är att måla naglarna så de är torra tills jag ska tvätta håret.

Inatt drömde jag konstigt (som vanligt). Jag åkte buss och på bussen klev ett par som hade med sig en babygiraff i en liten bur. Typ en kattbur fast större. Den var väldigt söt, giraffen...

Förresten har jag nog blivit gökdårad. Jag är jäkligt hungrig och hörde precis göken. För första gången i år faktiskt.

Och nu är klockan nästan åtta och jag har inte fått något vettigt gjort och min man stiger säkert snart upp. Jag kanske ska leta reda på något nagellack så jag känner mig någorlunda effektiv...?

Inga kommentarer: