onsdag, mars 23, 2016

Fortfarande inte den smartaste katten i kullen... (23/100)

Jag lärde mig tydligen inget den här veckan. I morgon ska jag jobba hemifrån och visst kom jag ihåg att ta med mig datorn hem, men den här gången glömde jag mina papper. Jag har ju så att jag kan roa mig ändå, men mina papper hade ju varit till stor hjälp... Så fortfarande inte den smartaste katten i kullen alltså...

Och apropå katter... Lille Buffy fick tyvärr somna in idag, 15 år och 10 månader gammal. Han var pigg och som vanligt tills för ett par dagar sen då han plötsligt blev gammal och trött och aptitlös och drog sig undan till ett hörn i källaren... Så idag fick min man åka in med honom och låta honom somna. Jag har dåligt samvete för att jag inte följde med, men jag orkade inte vara med på ännu en insomning. Det har varit alldeles för många de senaste åtta månaderna...

Men till något lite roligare... Jag gjorde nya naglar på lunchen och sen köpte jag ett stort påskägg till min man. Och när jag gick från jobb firade jag att jag fått lön med att köpa en ny eyeliner och en ny pensel. Och tre flaskor vin. Och när jag skulle gå av bussen slog jag knäet i ett säte och det gjorde så ont att jag knappt kunde gå, men jag låtsades att allt var okej eftersom det hände när jag trängde mig förbi grannen som hatar mig...

Ikväll har vi gravat påsklaxen och till middag äter vi ugnad lax med vitvinssås. I morgon jobbar vi hemifrån och bara halvdag och det känns ju som att vara ledig...

2 kommentarer:

Becka sa...

Så tråkigt och ledsamt med Buffy! Jag beklagar verkligen. 💖

åsa sa...

Tack! Det blev väldigt tomt här, trots att han egentligen inte gjorde mycket väsen av sig... <3