torsdag, mars 10, 2016

Flygrädslan (10/100)

Igår slog min flygrädsla till igen. Och då var jag inte ens ute och flög. Men min man var. Eller han skulle åka från Oslo igår kväll, men ca 40 minuter efter beräknad avfärd skickade han ett sms att de inte kunde lyfta på grund av en spricka i ett fönster och då fick jag panik. Och såg framför mig hur han inte skulle kunna ta sig hem från Oslo alls. Men det fanns ett annat plan till dem och de blev drygt en timme sena och jag var gråtfärdig och kunde ju inte gå och lägga mig alldeles ovetande så jag öppnade en flaska vin som jag drack. Inte hela alltså. Och inte helt själv. Min man kom hem till slut, strax efter elva och då satt vi i soffan och umgicks en stund. Och när vi gick och la oss somnade jag meddetsamma. Alldeles utmattad.

Inga kommentarer: