lördag, mars 05, 2016

Dixie's Day Of Fun (5/100)

Idag tänkte vi att Dixie skulle få ha lite kul eftersom hon verkat låg hela veckan. Så efter frukost och det vanliga helgförmiddagssegandet, stoppade vi in henne i bilen och åkte till djuraffären i Lomma. Jag är inte helt säker på att hon tyckte det var speciellt kul att gå i affären, men hon fick välja en tuggpinne och hon fick ett buffelhorn (förmodligen tyckte jag hornet var roligare än vad hon tyckte...) och hon fick hälsa på getter och får. Sen åkte vi till Nova och köpte nödvändigheter och när vi var klara körde vi till stranden i Lomma så att Dixie skulle få ha lite roligt. Och det roligaste var nog när hon fällde min man så att han hamnade på rygg i sanden...
Vi åkte hem, Dixie gick och la sig, min man och jag tände en utomhusbrasa och satte oss med var sin Irish Coffee och var sin cigarr och hade det mysigt en timme eller två. Och sen gick jag ner i badet med en bok och hade det mysigt i ytterligare två timmar. Och när jag kom upp hade min man nästan kvällens pizza redo.
Pizzan är uppäten och vi ser Ant-Man, en film full med myror. Hade jag vetat det hade vi nog inte sett den. Insekter är inte min grej... Jag menar, det är ju inte så att Spindelmannen är full av spindlar...?

Inga kommentarer: