onsdag, mars 09, 2016

Den sämsta av hårdagar (9/100)

Idag hade jag en dålig hårdag. En riktigt, riktigt dålig hårdag. De flesta dagar är bra hårdagar så jag är  inte van vid att ha en dålig hårdag. Och vad berodde denna dåliga hårdag på då? Jo, jag och mitt hår var trötta på januari- och februarivädret som torkat ut håret ordentligt, så vi gjorde en rejäl inpackning. Tydligen så rejäl att håret, i stället för att vara torrt, grovt och oregerligt, var så mjukt och följsamt att det såg smutsigt ut. Så jag la en beställning på Bangerhead på ett ordentligt schampo och ett ordentligt balsam och en ordentlig mjukgörande kräm. Och i morgon när jag tvättar håret får jag spraya det ordentligt med saltvattenspray så det blir torrt, grovt och oregerligt igen...

Dixie var med mig på jobbet idag. Hon brydde sig inte om hur jag såg ut i håret. Hon var glad att få komma ut lite. Tror jag. Och glad över att få springa i korridorerna. Fast det lät jag henne inte göra. Så mycket...

Jag åt avocadomackor till middag, Dixie sover bredvid mig i soffan medan jag kollar Mad Men, snart kommer min man hem från Oslo och i morgon hoppas vi på en bra hårdag.

Inga kommentarer: