måndag, mars 14, 2016

Årets första löprunda (14/100)

Årets första löprunda är avklarad och jag är helt slut. Det var jobbigt och skönt. Inte lika jobbigt som jag trott, men jobbigt. Jobbigast var att jag ju har ont i ryggen och fick ont i ryggen när jag sprang. Men skönt att kondisen inte var helt borta trots att jag inte tränat sen oktober på grund av förkylningar och stukningar och ryggont och nackspärr. Så trots att det inte blev sprunget mer än 2,5 km är jag nöjd och känner mig peppad att börja springa igen och ser fram emot våren/sommaren då jag och min man springer 4 km innan jobbet.

Idag har det annars varit en grå och tråkig måndag då jag varit grymt ineffektiv på jobbet (ända till kvart i fyra då jag fick fart och sorterade papper...) och fick muntra upp mig med att köpa tre nagellack och en klänning. En sommarklänning såklart, så det dröjer ju evigheter tills jag får använda den... Men jag ser framför mig hur jag trippar fram i röda tofflor, klänningen och en röd väska i vår och sommar...

Igår bet jag av en tand. En kindtand. För vilken gång i ordningen vet jag inte...? Jag har inte alls lust att gå till tandläkaren och laga några tänder. Jag vill mycket heller lägga pengarna på de där röda tofflorna jag ska trippa fram i i sommar... Men det är väl bara att bita i det sura äpplet antar jag.

Inga kommentarer: