tisdag, februari 02, 2016

Tuesday's Gone (With the Wind)

Jag har jobbat hemifrån idag och tur var väl det för jag försov mig och vaknade inte förrän åtta! Förstår inte hur det gick till? I och för sig vaknade jag fyra inatt av att jag hade på gränsen till huvudvärk och var täppt i näsan och fick gå upp och öppna balkongdörren och kunde inte somna om på över en timme... Men jag tror inte ens att jag hörde alarmet? Så nu oroar jag mig lite över hur jag ska vakna i morgon? Och jag som måste hinna tvätta håret innan jobbet!

Och jag jobbade hemifrån ja. Det gick inte så bra. Jag tyckte mest att jag tänkte på annat. På förmiddagen. Så som att vi behöver en ny monstera i matrummet. Och en ny tulpanbukett. Och på lunchen gick jag ut i trädgården och fotograferade vårtecken. Vintergäck, snödroppar, pioner. Eftermiddagen gick bättre. Faktiskt så bra att jag nästan glömde bort att sluta jobba. Fast bara nästan... Dixie och jag gick ut och det var kallt som satan så vi gick in illa kvickt.

Ikväll har jag ätit köttfärs med fetaost och grillade rotfrukter och nu ser jag Mad Men. Snart ska vi gå och lägga oss. Och i morgon ska jag göra löksoppa. Igår fixade jag med fotoalbumet hela kvällen. Jag har bara november och december kvar nu.

Inga kommentarer: