fredag, februari 05, 2016

TGIF!!!

Äntligen fredag!!! Den här veckan har känts så jäkla lång! Varje morgon har jag vaknat och undrat om det varit fredag... Och idag var det dags. Och jag jobbade hårt hela dan och hade tänkt jobba till halv tre, tre, men var oväntat effektiv så jag gick redan ett. Och då hade jag en tid att laga min nagel som jag råkade klia sönder i måndags. Nageln blev fin och jag köpte ett lyxigt doftljus och finvin på väg till bussen.

I onsdags kom min man hem från Stockholm. Jag skulle ju laga löksoppa, men fick ont i magen så när jag kom hem satte jag mig i soffan med ett glas Pellegrini och när min man kom hem strax efter fem  hade jag varken börjat på maten eller städat. Och han var rar och lagade löksoppan och sen såg vi X-Files.

Igår träffade jag min man efter jobbet och vi åkte till Mobilia och jag köpte mig (oss) två fina buketter. En med tulpaner och en med ranunkler. Och sen köpte vi tryffelsalami, tryffelpecorino och två sorters getost att ha till förtugg idag, men vi kunde inte hålla oss utan hade det till middag igår i stället. Och vi såg The Laura Mysteries och iZombie och gick och la oss innan tio och jag somnade meddetsamma.
Min man står i köket och lagar kvällens oxfilé med gremolatagrönsaker, jag dricker vin och tittar på Mad Men och just nu firar de Peggy på PJ Clarke's och faktiskt var det precis där vi firade min mans födelsedag för fem år sen.

Och nu är det äntligen helg. Jag har hittat en matta till sovrummet och är jäkligt peppad att få allting klart. Och vi slog vad och min man förlorade och nu ska han dammsuga och tvätta golven i hela huset. Slår vi vad en gång till och han förlorar tänker jag få honom att putsa alla fönster. Jag är sugen på att plocka undan och damma. Och så måste jag ju bli klar med fotoalbumet...

Apropå Mad Men... Jag hade glömt hur  mycket jag tycker om det. Det blev så att vi bara såg två (kanske tre) säsonger och kom sen ur det, men nu har jag för avsikt att se alla sju i ett svep. Och jag vill ha typ allt! Frisyrerna (inte hästsvansarna), kläderna (särskilt Joans), kontoren, möblerna, (Dons och Bettys sänggavel!), karafferna, glasen!

Inga kommentarer: