söndag, februari 14, 2016

Promenad med vildsvin

Igår vaknade jag och fick en smärre chock när jag jag såg att världen var alldeles vit av snö. Så jag gick och la mig igen och steg inte upp förrän halv nio. Och vi åt en rejäl frukost och packade sen in Dixie i bilen och körde iväg till Skrylle. Det var evigheter sen vi var i Skrylle och det var ganska brunt och tråkigt, så tur att det var lite snö som livade upp stämningen. Även om det mesta av snön hann smälta under vår runda... Dixie var glad att få komma ut i skogen och vi försökte lära henne hoppa över hinder. Det gick sådär... Hoppa kan hon, men hon är bättre på att hoppa upp på något än att hoppa över något...
Vi har gått rätt mycket med Dolly och Daisy i Skrylle och det finns en bit där vi brukade släppa dem så att de skulle få springa av sig lite. Igår tänkte vi släppa Dixie där och låta henne springa av sig lite. Men nu blev det inte så. Precis när vi kom dit hörde vi hur det knakade i skogen och när vi tittade dit såg vi ett gäng (kanske 5-6 stycken) vildsvin en sådär 50 meter in i skogen. Spännande och läskigt tyckte jag. Läskigt tyckte nog vildsvinen som sprang sin väg. Och som den usla naturfotograf jag nu är fångade jag dem inte på bild...
Vi kom hem, åt lunch, min man åkte och handlade, jag kollade Mad Men, vi tog ett bad och jag mjukade upp mina ömma muskler och hade knappt ont på resten av kvällen. Vi åt Biff Rydberg till middag och jag somnade när vi såg The Grinder.

Inga kommentarer: