måndag, februari 22, 2016

It Sure Is Monday

Jaha, nu är det en ny vecka. Och jag hoppas innerligt att den är  bättre än förra veckan som rent ut sagt var för jävlig. Jag var sjuk i stort sett hela veckan och det ena avlöste det andra. Spänningshuvudvärk från helvetet, magkatarr som det kändes som jag aldrig skulle bli av med, feber helt omotiverat och sen avslutade jag det hela med lite diarré. Jag sov inte på nätterna på grund av huvudvärken och testade meditation efter meditation utan framgång. Det enda som hjälpte någorlunda var att lyssna på musik. Jag har levt på skorpor, banan och proviva,  lukten av lagad mat har nästan fått mig att må illa. Men om man ser det från den ljusa sidan, har jag hunnit se åtta filmer. Inga direkt bra filmer, men ändå... Jo, Walter Mitty var väldigt söt och Ben Stiller är fasansfullt oemotståndlig...
En morgon när jag vaknade hade det snöat
Dixie tog hand om mig när jag var sjuk
I fredags var jag tillbaka på jobbet igen och jobbade bara till ett eftersom det är det jag gör på fredagar. Vi var inte många på kontoret och jag kände mig oväntat effektiv, men det bästa av allt var nog att jag var nyduschad och håret var rent och fint och jag hade riktiga kläder och smink. Jag kände mig helt enkelt som en människa igen. När jag kom hem från jobbet plockade jag undan och när min man kom hem åkte vi till Spille med Dixie och passade på att röka en pytteliten cigarr. Bara en halv för min del, sen sa magkatarren stopp. På vägen hem åkte vi inom Coop för att köpa förtugg och när vi kom hem gjorde min man biff och klyftpotatis. Och sen såg vi Grey's.
Alldeles snöfritt ett par dagar senare
Dixie
Min man kom hem med fina tulpaner
I lördags regnade det. Och regnade och regnade och regnade. Så vi hoppade in i bilen och körde till Blomsterlandet och köpte tulpaner och en ny liten plättar i luften-växt att ha på soffbordet. Och sen åkte vi till Erikshjälpen för jag ville köpa något skojigt, men de hade inget skojigt. Så vi åkte till Emporia i stället. Och började med att äta pizzalunch och sen köpte jag en lite för dyr mässingskruka till min nya lilla växt. Min man köpte kläder och sen tittade vi på Kat von D smink på Sephora, men jag blev snål och köpte inget... Och när vi körde hem var det eftermiddag och kändes som söndag. Vi åt Bookmaker Toast till middag och såg både Ghostbusters och Ghostbusters II.
Nya växten i nya krukan
Bookmakern!
Och igår sov jag lite för länge och steg upp lite för sent och var lite för stressad. Stressad över att jag var tvungen att bli klar med fotoalbumet. Så jag tillbringade större delen av dagen framför datorn och försökte få inspiration. Det jag hade störst inspiration till var att lyssna på musik och hitta gamla härliga discodängor. Så jag varvade det med fotoalbumsgörandet. Och jag blev faktiskt klar med fotoalbumet. Och det firade vi med enchilada och första avsnittet av Vinyl.
Sommarfröerna! Längtar efter att få så!
Idag har jag jobbat. Och började dagen med att köpa en latte. Och fortsatte med att på måndagsmötet meddela att jag inte kan följa med på konferensen i Tallin eftersom den är i Tallin. På lunchen köpte jag nya blingiga solglasögon på Lindex och klockan fyra tog jag bussen hem. Och vi åkte till Coop och jag blev galet sugen på godis och köpte lite för mycket. Och nu har vi ätit Tandoorikyckling och skulle gå och lägga oss men fastnade framför Footloose. Originalet. 
Fler tulpaner!

Inga kommentarer: