onsdag, februari 10, 2016

Ash Wednesday

I måndags fick jag en tid hos en sjukgymnast på vårdcentralen. Egentligen ville jag ha en tid hos en läkare, men sjukgymnasten var ganska gammal och kändes erfaren så det kändes bra ändå. Hon klämde och tryckte och petade på mig och konstaterade att det var svullna kotor som tryckte på min nerv och det var inget allvarligt fel på mig, men konstigt att det inte gått över när jag gått med det i en månad. Jag fick lite avslappningsövningar och skulle fortsätta ta treo (sa hon inte, men jag läste mellan raderna) och jag skulle inte göra något som gjorde ont. Så det utesluter det mesta konstaterade jag... Jag gick och jobbade och tog en treo och åkte hem och la mig i soffan och hade ont och vi tittade på CSI och åt biff och klyftisar för jag var behövande...
Igår morse tittade jag mig i spegeln och insåg att jag antingen behövde platta eller locka håret innan jag kunde gå till jobbet. Så jag lockade det. Och undrar varför jag inte gör det oftare alltså? Visst, det tar en jäkla tid, men det blir också jäkligt snyggt. Om jag får säga det själv... På jobbet hade ledningsgruppen möte och det är ju alltid kul att träffa vår VD och kontorscheferna från de andra länderna. Jag lunchade med min man och på eftermiddagen var det semlor till fikan. Tack och lov var inte grädden blandad med mandelmassan så det gick lätt att ta bort grädden. Och efter jobbet hade jag ont i både axlar och nacke men vi åkte till Ikea ändå. För att köpa ljus och servetter. Och när vi kom hem la jag mig i soffan och drack treo och tittade på Mad Men medan min man slet i köket med kvällens kycklinglasagne. Och vi kom i säng alldeles för sen eftersom vi bara skulle se lite CSI till...
Idag har jag varit oväntat effektiv på jobbet och har förvånansvärt lite ont i nacke/axlar/skuldra och jag bara tackar och tar emot. Dixie och jag har varit ute och nu funderar jag på om jag ska se ett avsnitt Mad Men medan jag väntar på att min man ska komma hem... Jag lyxar till det med ett glas vatten, men det jag allra helst vill ha just nu är en Marabou chokladkaka. Typ vilken sort som helst, men gärna salta mandlar... Eller digestive... Eller lakrits... (Jag gjorde något dumt... Jag gick ut och kollade i kylen om vi hade något som kunde stilla mitt sug. Det hade vi. Där stod en nästan tom burk med Nutella. Jag åt upp den.)

Inga kommentarer: