söndag, februari 07, 2016

Another Sunday In The South

Jaha, så tog den här helgen slut. I ett nafs. Och jag har varken varit på Ikea eller hunnit fixa med fotoalbumet. Ja, ja... Bara fem dagar tills det är helg igen...

Igår vaknade jag redan klockan sex och var pigg. Och jag låg en lång stund och funderade på om jag skulle stiga upp eller inte, men visste inte vad jag skulle sysselsätta mig med där nere i mörkret mer än kolla TV, så jag stannade i sängen och lyssnade på min bok i stället. Och vid åtta steg jag upp och då hade min man frukosten klar. Efter frukosten gick vi ut med Dixie och när vi kom hem satte vi igång att städa. Jag plockade undan och dammade och piffade och torkade till och med av lister medan min man dammsög och tvättade golven. Och när vi var klara och det var kväll belönade vi oss med att laga lammracks och klyftpotatis och jag gjorde en fetaostsås som var jätteäcklig, men vi hade en fetaost till så jag gjorde en ny som blev god. Puh! Och sen såg vi Buffy tills jag somnade i soffan. Och när jag vaknade igen var klockan inte ens tio och vi gick och la oss och min man somnade meddetsamma och jag låg alldeles klarvaken tills klockan blev ett.
I morse vaknade jag inte lika tidigt, men låg kvar i sängen ändå och steg upp när min man hade frukosten klar. Jag hade ont i skuldran och var gnällig, men min man hade tålamod med mig. Min man har städat hundrummet och jag har mest haft ont och gnällt. Fast jag hittade en låda som innehåll massor av mina julskivor och det muntrade ju upp lite, även om det var två månader för sent. Eller kanske jag ska tänka positivt och tänka att det är tio månader för tidigt...? Annat jag gjort idag; målat naglarna mintgröna, stått på trampen och svettats i en kvart, kollat Mad Men, funderat på att klippa av mig håret...

2 kommentarer:

Becka sa...

Det blev både yay and nay för klippa av håret tycker jag inte :-).

åsa sa...

Hehe... Nä, inte Jörgen heller, men jag blir så inspirerad av Mad Men :D