torsdag, januari 28, 2016

Tre tranor och en räv

I lördags tog vi med Dixie ut på en långrunda på Spille och med lång menar jag i tid, inte i kilometer... Vi började rundan med att se en trana lyfta från bäcken och när jag fumlat fram kameran var den naturligtvis långt borta. Men då såg jag i stället en räv kila iväg och sa till min man "en räv, en räv, en räv" och när jag sagt det och fumlat fram kameran var den borta. Och sen såg vi två tranor till som jag också missade med kameran. Jag får verkligen öva på det där med naturfotografering alltså. 
 När vi kom hem tog jag tag i mitt fotoalbumsprojekt och jobbade med det större delen av helgen. Vi åt Bookmaker toast till middag och såg två filmer och fuskade och rökte cigarr inomhus.
I måndags jobbade jag och när jag kom hem från jobbet tvingade jag med min man till BC eftersom jag är sjukt trött på alla mina kläder. Men jag hittade ungefär inget jag ville ha och när jag kom hem fortsatte jag mitt letande på internet och ville ha ungefär ingenting där heller.

När det blev tisdag gick jag och gjorde naglar och nu i efterhand förstår jag inte att jag väntat så länge? Efter jobbet åkte vi på ekoavdelningen till arenan där vi var bjudna på kvällens match mellan Malmö Redhawks och Linköping av vår revisor. Vi åt pyttipanna och drack öl och träffade flera av våra före detta revisorer och vi tittade på hockey och det var faktiskt så mycket roligare än jag tänkt mig. Och efteråt tog jag tåget till centralen där min man hämtade mig och jag kom i säng alldeles för sent eftersom vi bara skulle se ett avsnitt till av New Girl...

Igår hade jag en tid hos en kiropraktor eftersom jag fortfarande har ont. Han gjorde inget för mig och ville nog helst inte att jag skulle komma tillbaka. Det gjorde inte så mycket för han var mer naprapat än kiropraktor tyckte jag och naprapaten jag gick hos precis gjorde mer för mig. Så jag ska beställa tid hos min vanliga kiropraktor i stället.

Idag har jag jobbat. Till fyra. Sen sprang jag till Kicks för att hämta ett paket innan jag tog bussen hem. Och jag skulle hängt med min man för att handla, men stannade hemma med Dixie i stället. Och ikväll torsdagslyxade vi det med ostfondue och CSI och New Girl.

I morgon är det äntligen fredag!


Inga kommentarer: