fredag, januari 22, 2016

TGIF!!!

Jag var hos naprapaten i måndag igen och hade såklart fortfarande ont och hon gav mig massage och stötvågsbehandling och hon tejpade ryggen på mig och rekommenderade mig att äta antiinflammatoriska tabletter en vecka och höra av mig på fredag (dvs idag) om jag inte är bättre. Bättre är jag, om än inte bra, men jag har inte hört av mig. Nästa vecka tänker jag gå till en kiropraktor i stället och få rätt på ryggen, för misstänker att det är ryggen som ställer till det för skuldran. Fast har inte så ont i skuldran nu, mer i armen. Och det känns som om en nerv är i kläm och det är jäkligt obehagligt! Men fick starka tabletter av Kattas mamma som hjälpt mig stå ut. 

I tisdags var jag tillbaks på jobbet igen och jobbade på så gott jag kunde och Modern kom förbi och tittade på nya kontoret och gav mig ett par skor hon inte vill ha och det var när jag kom hem som jag fick ont i armen. Men vi åt vegetarisk pasta och tittade på X-Files ändå.

I onsdags vaknade jag kvart över fyra när min man steg upp för att åka till Stockholm och naturligtvis kunde jag inte somna om på en timme. Så jag steg inte upp förrän strax efter sju och struntade i att duscha och gick ut med Dixie i stället och åkte till jobbet och hade tänkt gå tre, men kom inte iväg förrän fyra eftersom allt viktigt som måste göras alltid dyker upp när man ska gå hem... Men det verkade inte ha gått någon nöd på Dixie som inte hade jättebråttom ut när jag kom hem. Min man kom hem vid halv åtta och då var maten halvklar och det kändes som evigheter sen vi sågs. 

Igår hade jag med Dixie på jobbet. På nya kontoret. Det gick hur bra som helst. Hon låg på sin filt i ett hörn mest hela tiden och varje gång jag gick ut i köket stod hon och tittade på mig genom glasväggen. Jag hade massor att göra och fick jobba längre än jag tänkt mig, men min man kom upp när han slutat jobba och byggde ihop min besöksfåtölj och flyttade runt i mina bokhyllor och hjälpte mig att flytta skrivbordet. Kvart i sex gick vi från jobbet och naturligtvis kom vi till hållplatsen mellan två bussar och fick antingen vänta i 20 minuter eller gå till nästa och vänta i tio. Så vi gick till nästa för att vänta i tio, men bussen var sen så vi fick vänta i 20 ändå. 
Och idag är det äntligen fredag. Jag var på jobbet redan kvart över åtta, tack vare att min man skulle iväg med bilen tidigt. Och jag var ovanligt effektiv och fick gjort massor. Jag till och med städade mitt skrivbord innan jag skulle gå hem. Fast jag kom inte iväg förrän två trots att jag hade tänkt mig att jobba till ett. Men nästa fredag ska jag satsa på tolv så kanske jag kommer iväg ett...? Jag kom hem strax innan tre och plockade undan i köket innan jag satte mig i soffan med Dixie och kände att jag blev alldeles kall och fick värk och gick och tände ljus och värken blev värre men jag började på ett fotoalbum på Icafoto och stod ut och klockan blev sex och min man kom hem med förtugg han smorde in mig med ormsalva och nu känns det bättre och ännu bättre kommer det att kännas när det är dags för middag.

I vilket fall som helst. Skönt att det är fredag. Skönt att få vara ledig i två dagar och jag hoppas på att orka göra något. Vad för något som helst. Nästa vecka står nya naglar, hockey och kiropraktorbesök på schemat. Om jag orkar boka tid till naglar och kiropraktor vill säga... Äntligen fredag!

Inga kommentarer: