söndag, januari 10, 2016

Svart och vitt

I onsdags var vi lediga och efter frukost tog vi med oss Dixie ut på en långpromenad i snön på Spille. Vi gick och gick och det var halt och jag fick ont i benet och kunde knappt gå, men lyckades i alla fall ta mig hem. Och vi såg en stackars igelkott som var ute och gick i snön och jag fick alldeles ont i hjärtat. 
När vi kom hem från promenaden värmde vi oss med lite latte och fria aktiviteter innan det var dags för lunch och jag lyssnade på Serial och kunde inte slita mig. Vi var bjudna hem till Svärmor på middag och jag segade och segade och skulle bara och blev inte klar i tid och naturligtvis skulle vi handla på vägen dit så vi blev ju sena. Som vanligt.

Vi fick jättegod mat, till förrätt grön ärtsoppa med pepparrotsgräddfil och räkor och till huvudrätt fick vi rullader och till efterrätt kolapaj med lingon. Sjukt gott alltihop och jag åt alldeles för mycket och när det var dags för te avböjde jag, men fick ändå en stor kopp och kände mig tvungen att dricka den och när vi kom hem kunde jag knappt röra mig av mätthet. Och innan vi gick och la oss såg vi första avsnittet av The Shannara Chronicles och det kan nog vara en bra serie...

På torsdagen var det dags att jobba och packa så jag varvade jobb med pack. Och packade ner hela mitt skrivbord, utom datorn såklart... Och jag hade ont i ryggen och det kändes om om jag inte kom någon vart och allt kändes hopplöst så jag beställde ett läppstift, eller två, för att muntra upp mig och sen kändes det mycket bättre. Och vi hade biff och klyftisar till middag och sen kändes det ännu mycket bättre...

Och sen blev det fredag och sista dagen på gamla kontoret och det snöade när jag gick till jobbet och jag köpte en latte och åt mina äggmacka innan jag satte igång att packa. Och vi packade och packade och organiserade och jäklar vad lådor vi fick ihop alltså! På lunchen tog jag med mig lite prylar och hängde med bort till nya lokalen och fyllde diskmaskinen med nytt porslin och jag insåg att jag älskar min nya utsikt och sen gick jag till Classe och köpte packtejp och fortsatte eftermiddagen med att tejpa Ivarhyllor och vid halv fyra kände vi oss klara med allt packandet och jag tog bussen hem. Och hade så ont i ryggen att jag knappt kunde ta mig till busshållplatsen och kunde knappt sitta så min man fick hämta mig när jag gick av för jag hade aldrig pallat att gå hela vägen hem. Jag tog en lång dusch eftersom jag kände mig smutsig av allt packande och fixande och sen fick jag feeling och städade bland mina läppstift. Resten av kvällen tillbringade jag i soffan med ett glas vin. Jag orkade verkligen inte röra mig. Min man lagade hamburgare och vi tittade på X-Files tills jag inte orkade mer.
Igår tog jag en välbehövd sovmorgon och efter frukosten åkte vi till Erikshjälpen där vi köpte en lite för dyr Tidstrandfilt, men den var så vackert rosalila att vi (jag) inte kunde låta bli... Jag hade ont i huvudet och ville mest hem till soffan och en treo, men orkade med ett snabbt besök på Blomsterlandet för att köpa växter till kontoret. Sen parkerade jag mig i soffan med min treo och tillbringade resten av dagen där med att redigera foto och lyssna på Serial och prata i telefon. Och framåt kvällen hade jag fortfarande ont i huvudet och började inse att det ju var bihålorna jag hade ont i. Vi åt räkmacka och drack champagne till middag och började se Gåsmamman och kunde inte slita oss...

Idag har jag börjat dagen med treo och latte och en film (An Amish Murder) och ska snart åka till Rusta.

Inga kommentarer: