söndag, januari 31, 2016

Sunday Morning Coming Down

I fredags gick jag från jobbet i tid. Tio över ett satt jag på bussen och då hade jag också hunnit handla lite fredagstugg och fredagslektyr på Hemköp och minicroissanter och pain au chocolate på Picard. Och när jag kom hem tänkte jag städa och började plocka undan och sen välte jag ner en högtalare på vänsterhanden och det gjorde så jävla ont att jag gav upp. Min man kom hem vid fem och gav mig parma och salami och sen åt vi biff och klyftisar och tittade på Hot Pursuit och jag somnade i soffan innan klockan blivit tio.

Igår vaknade jag inte förrän kvart i nio och hade alltså sovit i nästan 11 timmar!!! What's up with that liksom??? Vi åt frukost, löste korsord, målade om ett sängbord, åt lunch (jag gjorde väldigt goda smörgåsar med fetaostsås och avokado), löste lite korsord igen och sen gjorde jag mig i ordning för att åka på bokcirkel hos Ingrid. Till Ingrid kom vi en timme tidigare än hon tänkt sig, för hon tänkte fem och skrev fyra och fyra var vi där. Vi fick krustader med mozzarella, paté, lax och vitlöksost och vi drack champagne och vi tittade på Ingrids nygamla lägenhet och vi åt kalkon med potatis, morötter och broccoli och vi åt citrontiramisú och vi åt brietårta och vi åt ostar och jag var så mätt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Vi åkte hem vid tio och min man hämtade mig och på vägen hem blev jag sugen på att uppfylla en dröm, så vi stannade vid tågspåren så att jag fick fota spåren och tågen och till och med ett X3000 fastnade på bild. Men innan vi stannade vid tågspåren släppte min man av mig vid klaffbron och medan jag fotade körde han iväg och vände och jag kände mig alldeles ensam och oroade mig för att trilla i vattnet. Varför jag nu skulle göra det? Vi kom hem och hällde upp lite vin och åt lite salami och tittade på Grandfathered och första avsnittet av Buffy. Och Buffy alltså! Vilken tjej!
Inatt vaknade jag kvart över fyra och hade galet ont i huvudet och insåg att det var på grund att vi glömt att öppna balkongdörren. Så jag öppnade och låg utan täcke och försökte somna om och väckte till slut min man och bad honom om alvedon och en våt handduk och till slut somnade jag om. Och vaknade vid åtta utan huvudvärk. Tack och lov. Idag har vi också löst korsord. Och jag har fixat med blogglayouten och har äntligen en gilla-knapp. Och vi åkte till NetOnNet för att köpa nya lurar till mig. Och så har jag jobbat med fotoalbumet och är snart färdig med juli. Bara fem månader kvar att få in... Hur nu det ska gå?  Jag har bara 55 sidor kvar att röra mig med...  Vi har ätit biff och klyftisar till middag och ser nu X-Files och jag vill gå och lägga mig tidigt för i morgon är det ju måndag igen...

För övrigt längtar jag sjukt mycket till sommaren nu! Till att få sitta ute, dricka islatte, rosévin, bli varm i solen, lukta på rosorna...

Inga kommentarer: