fredag, december 04, 2015

TGIF!!!

Stressad och förvirrad, det är jag det. I morse ringde klockan halv sju och jag fick panik över att det var dags att stiga upp och sen tänkte jag att det nog var lördag och jag var ledig men insåg efter en stund att det bara var fredag och att jag ju visst behövde stiga upp. Men jag insåg också att det inte var så himla bråttom, så jag låg kvar ända till åtta. Och tänkte och planerade och packade i tankarna. För idag åker jag till Stockholm. I detta nu sitter jag på tåget och dricker vin och äter turkisk peppar och lyssnar på julmusik och jobbar. Fast inte riktigt i den ordningen kanske...

Min man körde mig till tåget som gick 12.21. Trodde jag. När vi var nästan framme var klockan 12.02 och jag tittade på biljetten och såg att tåget gick 12.14. Och jag behövde köpa något att äta och fick panik och kastade mig ur bilen så fort min man stannat den. Jag rusade panikslaget runt inne på Coop och roffade till slut åt mig en pastasallad och sprang till tåget och fick panik över att jag inte köpt något vatten och tåget skulle gå om 4 så min man sprang iväg och köpte till mig. Och när jag äntligen satt på tåget och kunde andas ut började jag nästan att gråta. Av stress och lättnad samtidigt.

Igår kom min man äntligen hem! Och det firade vi med att åka på nya Spillepengsbron. Och sen lagade vi biff och klyrror och tittade på TWD och Jills Veranda och jag fick ont i huvudet och gick och la mig med två nattpanodil och sov som en stock hela natten.

Och nu är det fredag och jag är som sagt på väg till Stockholm. Och önskar att hon bakom mig inte hade pratat så högt i telefon...

TGIF!!!

Inga kommentarer: