torsdag, december 03, 2015

Sömngångare...

Jag är så jäkla trött idag. Går omkring som en levande död ungefär. Passande då att vi ska se The Walking Dead ikväll. Om jag orkar hålla mig vaken tills dess vill säga... Dixie och jag kom i säng lite för sent och sen låg jag och spelade spel tills klockan var nästan tolv och sen somnade jag nog ganska meddetsamma. Och vaknade klockan tre och hade ont i magen. Förmodligen de senaste dagarnas slarv med mat. Jag kunde inte somna om utan låg och vände och vred på mig och försökte få Dixie att ligga nära och värma min mage (helt omöjligt) och spelade spel och lyssnade på min bok och saknade min man alldeles förfärligt mycket. Sista gången jag kollade på klockan var hon kvart över fem och sen måste jag ha somnat för plötsligt vaknade jag av att klockan ringde klockan sju. Och trött som jag var, stängde jag av larmet i stället för att snooza, så jag vaknade inte igen förrän strax efter halv åtta. Och var inte på jobbet förrän tio. Efter hundrunda och kattmatande och dusch och försök till hårfix. Håret blev inte så bra eftersom mitt bästa torrschampo tydligen var slut och ut kom bara en illaluktande spray. Som jag försökte dölja med ett annat torrschampo och jag vill inte tänka på hur konstigt jag luktar idag... Och jag trillade i trappan och jag skar mig i fingret med busskortet. Inte riktigt min dag idag va?

Jag hade ju tänkt gå klockan ett, men väntar till två och går inom Lindex för att köpa en svart t-shirt eftersom alla mina alltid försvinner i tvätten. Och jag måste köpa vin till ikväll för att fira att min man  kommer hem! Men om jag ska kunna gå hem alls måste jag nog försöka vakna till liv och vara lite effektiv...

Inga kommentarer: