måndag, november 23, 2015

Monday Monday

Jag är så jäkla trött idag! Det är ett under att jag klarar hålla ögonen öppna alltså! Och så himla trött borde jag faktiskt inte vara. Jag gick och la mig i tid igår och jag tog två nattpanodil och har sovit som en gris hela natten. Visserligen vaknade jag sex som jag ju gör numera, men ändå...
I fredags jobbade jag längre än beräknat. Det gick ovanligt bra på jobbet och det är ju dumt att sluta när det går bra... Så jag jobbade till halv tre och gick och köpte goda ostar på väg till bussen. Och när jag kom hem fick jag med min man till Blomsterlandet eftersom jag var i akut behov av växter för att piffa upp hemmet.
Vi piffade och städade och åt förtugg och åt biff och klyftisar och lyssnade på musik tills det var dags att gå och lägga oss. Och när vi lagt oss behövde jag gå ner för att hämta min nässpray och missade ett trappsteg och foten vek sig under mig och jag trillade raklång i hallen och skrapade upp knät. Min man hjälpte mig upp igen och foten kändes inte helt sönderstukad, men min man la om den ändå. Och när jag vaknade kändes den faktiskt riktigt okej.

Vi steg inte upp jättetidigt i lördags, i stället låg jag kvar i sängen och stressade över allt som skulle göras... Till slut kom jag upp och vi åt frukost och tittade på Bevvan och sen gick vi ut en långrunda med Dixie på Spille. När vi gått en bit kom jag på att jag ju egentligen borde haft kameran med mig för det var så fint med frost och svampar och vissna träd. Och sen såg vi en jättefin svan som låg och guppade i kanalen och jag tänkte på hur fina bilder jag hade kunnat ta på den... Och sen pekade min man ut en häger för mig och jag tänkte på hur fina bilder jag hade kunnat ta på den... Vi fortsatte att gå och hägern kom flygande lågt över kanalen och jag tänkte åter igen på hur fina bilder jag hade kunnat ta på den... Och efter att vi gått ännu en liten bit stötte vi på en man som stod och fotade hägern som satt på en trädstam i kanalen. Och jag svor åter över att jag glömt kameran hemma.

När vi kom hem från vår promenad fortsatte min man och jag att städa och feja och piffa och laga mat och duka och duscha och det började att snöa och jag gick ut för att fota underverket och halkade på trädäcket och slog i mitt knä igen och kunde inte ta mig upp och låg där och ropade på min man som fick komma ut och hjälpa mig. Och vid halv sju kom Katta och Ingrid. Becka fick tyvärr ställa in pga sjukdom.
Jag fick fina, fina presenter (ljushållare, kuddfodral och assietter) och kvällens meny bestod av jordärtskockssoppa med bacon (men baconen var alldeles för fettfri så den blev inte så knaprig som jag ville ha den...) till huvudrätt blev det oxfilé med saltbakad potatis och haricots verts och sötpotatiskräm, men sötpotatiskrämen var inte speciellt god, så jag svängde snabbt ihop en fejkaioli.
Och sen åt vi ost och pratade och lyssnade på musik och det blev natt och de åkte hem och min man och jag kom inte i säng förrän kvart i två.
Som vanligt vaknade jag klockan sex och jag hade galet ont i huvudet och kunde inte somna om hur mycket jag än försökte så när jag inte orkade försöka längre tvingade jag mig upp för att ta en tablett och sen kunde jag somna om till slut. Och vaknade inte förrän kvart i elva!!! Men det gjorde inte så mycket. Jag hade inte så ont i huvudet och vi hade inga planer så vi tog det lugnt. Åt frukost framför Beverly Hills och fortsatte att kolla Beverly Hills och vi hade tänkt gå ut en långrunda med Dixie, men det var så blött och kallt så vi stannade inne. Och kollade lite till på Beverly Hills och låg i soffan och pratade strunt tills vi blev hungriga och åt ost och rester från lördagens middag. Och sen satt vi tårögda och tittade på ANTM och Grey's och avslutade kvällen med Beverly Hills...
Och i morse var jag som sagt trött och ville stanna kvar i sängen. Men steg upp och gick till jobbet och lyssnade på Adele hela vägen. Nya skivan 25, som bara blir bättre och bättre för varje gång jag lyssnar. Och när jag kom hem från jobbet kom Dixie och mötte mig i dörren och hon var så glad så glad tills hon trampade på något och skrek till och sen var det inte lika kul att jag kom hem...

Vi har ätit falukorv och tittat på The Walking Dead (hur har det gått för Glenn egentligen?!?!?!) och SNL med Adele och nu ser vi iZombie och snart ska vi sova.

Inga kommentarer: