onsdag, november 18, 2015

Monday I Have Friday On My Mind

Åh, vad jag är trött! Och åh, vad jag är trött på att jag plötsligt sover dåligt om nätterna. Jag har ju precis vant mig vid att sova gott hela natten utan att vakna en endaste gång. Natten till måndag låg jag och kliade mig mest hela tiden och natten till igår vaknade jag kvart i fyra och kunde inte somna om och i morse vaknade jag kvart i fem och försökte inte ens somna om. Men i morse började det att regna och det var faktiskt tillräckligt för att jag skulle kunna sova en liten stund till...

I fredags stannade Dixie hemma och jag jobbade till ett och när jag slutade gick jag en sväng på stan och köpte en ljusslinga. En fantastiskt fin ljusslinga som går på batterier och har inbyggd timer. Och sen hamnade jag på HM Home där jag köpte en ljusstake till sovrummet, men eftersom sovrummet inte är klart på långa vägar, får den bo i matrummet tills vidare.

När jag kom hem la jag mig med Dixie i soffan en stund och när min man kom med bussen gick Dixie och jag och mötte honom och sen hade vi fredag med förtugg och Beverly Hills i soffan och vi lagade potatisgratäng, oxfilé och trattkantarellsås och avslutade kvällen med senaste avsnittet Grey's.

I lördags tog min man en tur till fältet med Dixie eftersom hon behöver lite hundumgänge och jag planerade allt som behövs göras. Vi fortsatte med att försöka vara effektiva och röja på ovanvåningen och det känns som om det aldrig tar slut! Men vi lyckades tömma bokhyllan och få ner den för trappan och ut i garaget. Och sen tog vi säckakärran till hjälp när vi skulle flytta ut en byrå från sovrummet till hallen där bokhyllan stått. Puh! Men det går framåt. Sakta men säkert. Och vi kastar och kastar och kastar och det ska bli så skönt när vi kommer till garderobsrensningen. Eller rensningen av gamla hundrummet som just nu mest tjänstgör som soprum... Vi åt en tidigt middag som bestod av överbliven potatisgratäng och nystekt lammfilé och sen såg vi Modus tills jag somnade i soffan...

I söndags lämnade vi Dixie hemma och körde till Ikea efter frukosten. Jag kände ett akut behov av en rumsgran och vågade inte vänta till december eftersom det verkar vara årets grej. Vi köpte två för säkerhets skull. Om den ena inte skulle klara sig ända till jul. Jag är ju inte den bästa på att hålla plantor vid liv om man säger så... Efter Ikea åkte vi till Ilva och kollade på allt utan att köpa något, men jag blev hungrig så vi åt en tidig lunch och fortsatte sen till Stoff & Stil där jag ville kolla på knappar. Jag hittade inga, men köpte i stället pärlor till ett nytt armband (som jag inte hunnit göra än...). Och sen körde vi till Mobila och köpte kvällens middag och avslutade rundturen med ett besök på Emmaus där jag fyndade tre mässingsljusstakar, en vas och två blomfat.

När vi kom hem skulle jag planera nästa helgs födelsedagsfirande, men satte igång att putsa mässingsljusstakar och göra ett drinkbord av skänken i matrummet. Sen tände jag en massa ljus och fick för mig att ta bort den svarta färgen på de tre mässingsljusstakar jag fick för mig att måla för ett par år sen. Och sen planerade jag födelsedagsfirandet tills vi lagade lax med vitvinssås och avslutade kvällen med att försöka se ikapp HTGAWM och det är en mycket märklig serie det där...
Lite väl juligt, men när inte ljusen är tända ser det bättre ut... 
Inte riktigt lika juligt... 
I måndags jobbade min man hemma med Dixie och jag passade på att jobba till halv fem. När jag kom hem var maten påbörjad och efter maten skulle vi se The Walking Dead, men det fanns inget nytt avsnitt pga fotboll. Så vi tittade på Modus och råkade sen börja se Keeping Up With The Kardashians...

Igår skulle jag haft Dixie, men eftersom jag sovit så dåligt och var så sjukt trött, så tog min man henne. Och jag var oväntat effektiv och jobbade ända till fem och tog samma buss som min man och Dixie och när vi kom hem hämtade vi mitt nya objektiv på posten och sen lagade vi pannbiff med lök och avslutade kvällen med Modus.

I morse vaknade jag som sagt galet tidigt och hade ont i huvudet och var täppt i näsan och det kändes som om vi sovit med balkongdörren stängd, men det hade vi inte. Jag hade fortfarande ont när jag vaknade vid sju och bestämde mig för att stanna hemma. I sängen hade jag tänkt, men Dixie ville inte hålla mig sällskap, så jag höll henne sällskap i soffan istället. Vi hade absolut inget att äta till frukost, så min man fick åka till Netto innan han åkte till jobbet. Och Dixie och jag har alltså tillbringat dagen i soffan och haft ganska tråkigt. Jag i alla fall, hon har mest sovit...

Jag har sett ett par avsnitt Bevvan, men säsong 10, där jag är nu, suger. Så just nu ser jag det mest för att bli klar och kunna gå vidare. Jag såg också ett par avsnitt av The Good Wife och det hade jag ju glömt bort hur mycket jag tycker om. Jag var ute och testade mitt nya objektiv i trädgården och jag gjorde ett armband till min man och välte ut alla pärlorna över golvet och började på ett armband till mig, men blev trött och orkade inte avsluta... Min man lagade jättegoda zucciniplättar med klyftpotatis till middag och vi är klara med Modus och nu ska vi gå och lägga oss. Undrar om jag ska ta en nattpanodil?

Inga kommentarer: