onsdag, november 25, 2015

Early bird

I morse steg min man upp halv fem för att ta tåget till Stockholm. Naturligtvis vaknade jag också och kunde inte somna om. Trots att jag lyssnade på min bok. Så klockan sex gav jag upp och gick ner gjorde mig en latte och satte mig i soffan med Dixie och började att jobba. Och här sitter jag nu två timmar senare och börjar bli både hungrig och sömnig. Funderar på om jag borde väcka Dixie så vi kan gå ut en sväng...?

Igår kom jag hem från jobbet före min man och det var alldeles tyst och tomt i hemmet, inga jyckar som kom och mötte mig. Jag tände lite ljus och såg det allra sista avsnittet Beverly Hills 90210 och det känns faktiskt skönt att äntligen vara klar... Och sen gjorde jag ett armband och min man och Dixie kom hem och vi lyxade till det med biff och klyftisar och iZombie innan vi kom i säng lite för sent...

Ett antal timmar senare...

Oj, tiden sprang visst iväg... Jag orkade bara jobba till halv tolv, sen blev jag så galet trött att jag bestämde mig för att sluta. Tillfälligt i alla fall... Jag sov middag en halvtimme, sen lyssnade jag på min bok tills jag blev hungrig och klockan fyra började jag att jobba igen. Och nu jobbar jag och väntar på att Dixie ska vilja gå ut. Sen ska jag kolla tv ända tills jag ska gå och lägga mig.

Inga kommentarer: