torsdag, november 12, 2015

Days go by...

Den senaste veckan har mest bestått av jobb, shopping, inredning, Pinterest och Dixie.

I måndags fick jag se nya kontoret för första gången på länge och gjorde ett litet besök på det som ska bli mitt kontor. Jag ser sjukt mycket fram emot att sitta och titta ut över gågatan och julbelysningen medan min Monstera frodas i fönsterkarmen! Och sen satt jag och blev alldeles sugen på en tekopp från Hemtex och den fanns bara på Mobilia så min man hämtade mig efter jobbet, vi åkte till Hemtex, köpte muggarna, vi åkte till Ikea och köpte det vanliga, dvs; ljus (både fejk och riktiga) och servetter, vi åkte till Illums Bolighus Och när vi kom hem och hade ätit middag behövde min man jobba, så jag fick inte titta på The Walking Dead. Så jag låg i soffan och lyssnade på min ljudbok tills jag somnade i stället...
Tekoppen!
I tisdags hade jag Dixie med mig på jobbet. Det gick faktiskt riktigt bra. Hon uppförde sig exemplariskt hela dan, låg snällt på en filt bakom mig. En gång ylade hon galet, men då hade alla hunnit ut på lunch, så ingen hörde. Efter jobbet gick vi genom stan och mötte min man och tog bussen hem tillsammans. Och när vi kom hem blev jag sugen på Erikshjälpen så vi åkte dit och det var alldeles för mycket julsaker och alldeles för lite sånt jag var sugen på. Dvs fat, vaser och ljusstakar... Vi åt kyckling i ädelostsås till middag och började titta på TWD och jag somnade ungefär meddetsamma...

Igår hade min man med sig Dixie på jobbet och det hade gått precis lika bra som när hon var med mig. Och jag blev akut sugen på att åka till Blomsterlandet och där köpte jag två växter och när vi kom hem åt vi biff och klyftisar och gjorde ännu ett försök med TWD och lyckades slutligen.

Idag jobbade jag hemifrån och började redan klockan sju och Dixie har gjort mig sällskap i soffan hela dan. Jag var alldeles för stressad, men efter ett avbrott för att inreda hallfönstret, kändes det mycket bättre. På lunchen fick jag feeling och ställde mig på trampen i 10 minuter och trampade tills jag blev både svettig och andfådd. Halv fem slutade jag jobba och la mig och lyssnade på min ljudbok och min man kom hem och åkte igen och när han kom hem för andra gången hade han med sig min bröllopspresent som hade dykt upp. Tre månader för sent... Till middag hade vi en rätt från vår vegetariska matkasse som dök upp igår trots att vi trodde vi sagt upp den. Och sen såg vi Jills Veranda och snart är det dags att gå och lägga sig. I morgon är det fredag.
Hallfönstret!
Hallfönstret!
Sällskapsdamen

Inga kommentarer: