tisdag, oktober 20, 2015

Tisdag

Jag slutade halv två i fredags och hade en del ärenden att uträtta innan jag tog bussen, men jag kom inte ihåg vilka ärenden, så jag köpte lite ost och lite vin och gick hem och tränade och duschade och började på osten och vinet. Min man kom hem och tog med sig Dixie till Hornbach och jag städade och pratade i telefon med Syrran och när min man kom hem igen åt vi biff och klyftisar och aioli och såg Grey's.

I lördags steg jag upp strax efter sju och satte mig i soffan med tända ljus och två trötta jyckar och Beverly Hills. Och när jag tänkt och planerat en stund började jag på ett armband och insåg efter ca två rader att tråden var för tjock för pärlorna jag använde, så jag fick ta av pärlorna och använda större pärlor och de pärlorna räckte bara till ett halvt armband eftersom jag tänkt göra ett med två varv. Så jag började på ett nytt armband med de små pärlorna och med en tunnare tråd. Och beställde pärlor så jag kan avsluta det halva armbandet och passade på att beställa pärlor från både USA och England... Min man tillbringade dagen med att sätta på en gummiring på toaröret där uppe och då fick inte toan plats så han fick slipa av en bit av toan. Och sen blev klockan sex och vi tog med oss Buffy och åkte till Svärmor på middag. Hos Svärmor blev vi bjudna på svampsoppa och rådjursgryta och det var ju typiskt eftersom jag precis bestämt mig för att bjuda på viltgryta när jag ska fira min födelsedag till helgen. Men det var gott och jag fick tänka om och vid tio åkte vi hem.
Det lilla armbandet som skulle varit det långa armbandet
I söndags steg jag inte upp förrän åtta och efter frukosten åkte vi till Oasen utan att köpa något och sen åkte vi till Nova i Lund och åt lunch och sen besökte vi Plantagen där jag köpte en liten växt att ha på toaletten och när vi kom hem tapetserade min man klart toaletten medan jag satt och tittade på Beverly Hills och gjorde mig ett halloweenarmband. Och som jag kämpade med detta armband alltså! Men jag blev faktiskt nöjd till slut. Och sugen och inspirerad att göra ett helt annat armband... Till middag hade vi en märklig rätt som bestod av couscousfylld kyckling och det luktade och smakade ungefär som risgrynsgröt och vad det såg ut som behöver vi inte gå in på...
Halloweenarmbandet med skallar och en pumpa
Igår planerade jag ihop lördagens festmåltid och i nuläget verkar det bli risotto till förrätt, älgstek till huvudrätt och friterad camembert till efterrätt. Och i veckan måste vi plocka undan allt jag plockade fram när jag röjde i skåpen och vi måste dammsuga och sätta upp en hylla på toaletten och jag ska organisera i lådorna på toaletten och jag vill hinna till Ikea och kanske köpa ett nytt soffbord och innan vi gör det borde vi röja i det gamla och det är redan tisdag och hur ska vi hinna allt???
Igår åt vi spagetti och köttfärs
Imorse följde jag med min man när han fick bytt till vinterdäck och Bilia bjöd på frukost och jag tappade min bulle och kände mig dum. Efter jobbet promenerade jag till Åhléns och mötte upp min man och vi köpte hyllan till toan och sen åkte vi hem. Och till middag ska vi ha kikärtsgryta och det låter så konstigt att jag får muntra upp mig med lite vin...

Inga kommentarer: