fredag, oktober 16, 2015

TGIF!!!

Åh, äntligen fredag! Veckan har känts oändligt lång och samtidigt har den gått så fort...

I måndags hade jag alldeles för ont i magkatarren för att orka ta mig till jobbet, så jag jobbade hemifrån. I sängen. Med mitt värmehjärta på magen. Sex timmar orkade jag innan jag gick ner och la mig i soffan och tittade på Bevvan. Och när min man slutat jobba åkte vi till Ikea. Där vi såklart köpte servetter och ljus, batteridrivna ljus. Tänker att de är perfekta att ha i sovrummet.

Och på internet beställde jag en vas vi såg i Köpenhamn, men inte orkade bära hem.

I tisdags jobbade jag på jobbet och jobbade hårt och åt fisk till middag och tittade på tv och hade magkatarr.

I onsdags bokade Katta och jag in oss på en fotokurs i december. En där vi får lära oss våra systemkameror och det är precis vad jag behöver. Friska upp mina systemkamerakunskaper som tyvärr har legat i träda alldeles för länge... Och när jag kom hem från jobbet fick jag feeling och tog med mig Dixie och sprang. Första gången för henne och första gången för mig på länge, länge och det gick alldeles över förväntan. Trots män på skidor och nyfikna tjurkalvar.

Igår fick jag också feeling, men av en helt annan sort. När vi kom hem från jobbet stack min man ut och sprang och jag började röja lite i matrummet. Hittade en massa vi kunde göra oss av med och en del vi kan ställa undan tillfälligt och jag fixade till i fönstret och tände ljus och idag kanske jag arbetar mig in i vardagsrummet...?

Idag slutar jag tidigt, men vet inte hur tidigt? Det går inte lika bra som jag tänkt mig, men senast två hoppas jag på att sitta på en buss som tar mig hem. Och hela tiden suktar jag över ett nytt objektiv...

Skönt att det är fredag! Skönt att magkatarren är mycket bättre! Skönt att vi ska äta biff och klyftisar ikväll! Skönt att det är Grey's ikväll!

Äntligen fredag!!!

Inga kommentarer: