söndag, september 13, 2015

Vi åt popcorn och jag bakade

Igår körde min man som vanligt ut i skogen för att spåra med Dixie och Dolly och jag hade tjejlördag. Vi började med att packa upp min namnsdagspresent och äta frukost och sen övergick vi till att se Beverly Hills och göra två armband, måla naglarna, äta lunch och duscha och strax innan tre kom min man hem. Vi åkte till Ikea och på vägen dit fick jag ont i magen och jag kom på att det förmodligen var på grund av lunchpajen som innehöll både mjölk och crème fraîche. Samma som dagen innan... Men vi gick runt på Ikea och tittade på sängar och sängbord och provade soffor och plockade på oss servetter och galgar. Och sen fortsatte vi till Ica på Emporia för att köpa till kvällens middag.

När vi kom hem satte vi oss i trädgården med var sin cigarr och ett glas vin och satt faktiskt ute ända till sju. Lite kallt blev det allt i slutet, men det gick... Vi lyssnade på jazz och åt popcorn med toffeesmak och drack champagne medan vi förberedde kvällens bookmaker toast. Och sen såg vi CSI tills jag somnade i soffan.

I morse lyssnade jag på min bok lite för länge och steg upp lite för sent. Vi åt ägg och bacon till frukost och min man skulle måla taket inne på toaletten, men det visade sig att takfärgen möglat och rollern var försvunnen, så han fick åka och handla. Taket målades, jag bakade en citron- och vallmokaka, vi åt lunch och min man målade taket en gång till, jag gjorde ännu ett armband, vi fikade på kakan jag bakat och min man skulle sätta igång att tapetsera och upptäckte då att även tapetklistret möglat. Så tapetseringsprojektet lades ner för idag och startar om i morgon när vi köpt nytt tapetklister.

Snart ska vi äta kamben som legat på grillen hela dan och kanske hyr vi en film. Hoppas jag kan hålla mig vaken, klockan är ju nästan halv åtta...

Inga kommentarer: