torsdag, september 03, 2015

Torsdag

I morse hade min man och jag chansen att vara tidiga på jobbet. Vi var klara så att vi hann med tioiåttabussen, men eftersom det tydligen inte är meningen att jag ska vara tidig på jobbet så var det bilkö hela vägen in till Malmö och avstängt runt infarten till Malmö eftersom det i vanlig ordning hittats en handgranat. Fast nu visade det sig att det inte var en handgranat, utan ett plastföremål, men ändå. Vi blev galet sena och jag var inte på jobbet förrän nio.

Jag var stressad på jobbet och tyckte inte att jag fick något gjort, men kände mig ändå ganska nöjd när jag gick halv fyra för att klippa mig. Jag fick vin och mörk choklad och satt och läste i min bok medan jag väntade på att slingorna skulle bli klara. Sen somnade jag nästan när jag hade en inpackning, men var alldeles vaken när jag fönades med 14 borstar i håret. Kvart över sju var jag klar och gick till bussen och medan jag väntade på bussen fick jag ont i magen och på bussen var det något läskigt som droppade på mig från taket och aldrig har väl vägen hem från busshållplatsen känts så lång som idag när jag hade så ont i magen.

När jag kom hem hade min man nästan maten klar och efter en portion biff och klyftisar känns magen mycket bättre. Jag tror det är den vegetariska maten vi ätit i veckan. Min känsliga mage tål inte att vara utan kött...

Igår satt jag uppe till tolv med foto och bloggar och Beverly Hills, ikväll vill jag gå och lägga mig i tid. I morgon åker jag till Stockholm för att fira Syrran.

Inga kommentarer: