fredag, september 18, 2015

TGIF!!!

Egentligen känner jag mest för att skriva något självömkande om att jag är trött på att bli överkörd i tid och otid, men det tänker jag inte göra. För idag är det äntligen fredag! Och jag lägger min känsliga sida åt sidan och ägnar eftermiddagen åt att göra fredagsfint här hemma. Jag slutade redan halv ett och tog tåget till Emporia och som vanligt trodde jag att jag var superwoman och handlade mer än jag kunde bära... Och på vägen hem läste jag ut årets femtionde bok.

I tisdags började jag göra ett nytt armband. I onsdags blev det klart. Det känns som om alla andra armband jag knåpat ihop mest varit en övning inför detta. Jag är så, så nöjd! Och ingen som ser det kan tro att det är jag som gjort det eftersom det är allmänt känt att jag suger när det gäller kreativitet.
Igår steg min man upp klockan fem för att flyga till Stockholm. Jag kände mig ovanligt pigg då vid fem, så jag fortsatte att vara vaken. Det var så mysigt att ligga kvar i sängen i mörkret och surfa och spela spel och lyssna på musik. Halv sju väckte jag Dolly och Dixie så vi kunde gå ut och på jobbet var jag mest förvirrad och oorganiserad. När jag kom hem från jobbet gick jag ut med jyckarna och satte mig sen i trädgården och lyssnade på Den gränslöse och drack ett glas vin och rökte en liten cigarr. Och när jag var klar med det matade jag mig själv och jyckarna och sen började på ännu ett armband som blev ungefär halvklart och jag hoppas bli helt klar ikväll. Min man kom hem vid tio och höll mig sällskap med ett glas vin medan jag drack en treo.

I morse började min man jobba redan klockan sex. Hemifrån. Och jag var återigen pigg och låg kvar i sängen och surfade och spelade spel och lyssnade på musik tills jag insåg att ju tidigare jag var på jobbet, desto tidigare kunde jag gå hem. Så jag steg upp och på väg till duschen fick jag syn på min dator och sen var jag fast och var inte på jobbet förrän halv nio. Men det gick ju bra det med...

Och nu har vi hunnit äta förtugg och vi lyssnar på musik och min man börjar på maten, jag fortsätter på mitt armband. Och är löjligt nöjd med att jag köpte hortensior att ha på matbordet. Årets inneblomma verkar det som. De syns i alla fall i både bloggar och magasin överallt... Och nu också hemma hos oss...

Inga kommentarer: