fredag, september 11, 2015

TGIF!!!

Åh, så skönt att det är fredag! Och så skönt att det börjar bli höst på riktigt nu! Kvällarna är mörkare och även morgnarna är lite mindre ljusa, luften är klar, nätterna svala och i trädgården finns både nypon och björnbär.
Någon enstaka ros blommar
Älskar den övervuxna och höstiga trädgården
Som eld
Dixie är inte helt övertygad om det här med att det blir höst...
Dolly är glad så länge hon kan vara ute utan att frysa
Dahliarabatten alltså! Nästa år flyttar den närmare huset
Björnbären som ingen äter
Tomaterna vi borde skörda
Nypon! Kanske något av det höstigaste som finns!
Och smällebären!
Inte mycket har hänt i veckan. Jag lyxade till det med sushilunch på Hai med Katta i tisdags och det var så varmt att vi kunde sitta ute. Min man var i Stockholm onsdag och torsdag och jag jobbade hemifrån i onsdags och fick massor gjort. Dixie och jag har varit ute och gått långrundor, känns som om det var längesen sist. Vi fastade måndag och torsdag, men i måndags krisade vi och åt biff till middag, i torsdags gick det däremot hur bra som helst. Jag har knutit två makraméarmband, ett med pärlor och ett utan. Igår var jag på väg att knyta ett till, men tråden var för tjock och pärlorna för små. Så jag får tänka om och göra ett nytt försök ikväll.

Och eftersom jag jobbat hårt och effektivt och länge hela veckan, kunde jag sluta redan klockan ett idag. Jag funderade kort på om jag skulle åka till Ikea, men bestämde mig för att åka hem i stället och tur var väl det för jag fick jätteont i magen på bussen. Magen är bra nu och jag har organiserat mina pysselprylar och väntar nog mest på att min man ska komma hem. Kanske ska jag ta ett glas vin medan jag väntar...?

Inga kommentarer: