lördag, september 12, 2015

Helg i Stockholm

Förra fredagen tog jag ledigt och satte mig på tåget till Stockholm för att åka och fira Syrran. Tåget gick inte förrän 11.14, så min man var på jobbet och jag tog mig till stationen helt själv och jag gjorde faktiskt ett bra jobb om jag får säga det själv. Jag lyckades till och med slänga upp min alldeles för tunga resväska på hyllan helt själv... Jag hade beställt lunch på tåget och köpte mig en flaska vin och höll mig sysselsatt med den och min ljudbok hela vägen.

När jag var framme tog jag tuben till Syrran och utanför porten mötte jag Modern och Lillan. Den nyrenoverade lägenheten såg jag för första gången och den var så fin! Så fin och så fräsch och kändes så mycket större. Och Syrran (misstänker att det var hon och inte Svågern alltså...) hade gjort så fint och jag blev inspirerad att göra höstfint hemma hos oss. (Sjukt sugen på att fixa sovrummet nu alltså!) Vi hängde och drack vin och Svågern kom hem och vi åt oxfilé och pommes och aioli till middag och det blev kväll och jag delade säng med Syrran och Bruno. Och det gick väl bra. Förutom att jag inte tror att jag sov så mycket på hela natten eftersom Syrran snarkade värre än ett sågverk och Bruno låg och pratade. Klockan sju steg jag upp och umgicks med Modern som också var vaken och då fått Bruno dumpad hos sig.
Mohammed är fortfarande störst
Inspriation
Fönsterkarmsinspiration
Tänk att vara så liten att man passar på tvären i soffan
Mmm... Gott!
Syrran fick frukost på sängen och skönsång i födelsedagspresent och sen åt vi gemensam frukost och gjorde oss i ordning (inte gemensamt) och vid 12 var vi redo att bege oss ner på stan, Syrran, Bruno, Modern och jag. Vi tillbringade dagen på Åhléns med att lukta på parfym, titta på alldeles för dyra prylar, äta lunch hos Paolo Roberto och köpa kvällens middag. Parfymen (Tom Ford of course) luktade fantastiskt, jag hittade massor jag hade kunnat tänka mig till hemmet och pizzan var hur god som helst!
Inte lätt att fånga den här killens leende på bild...
Syskonkärlek
På taket på Åhléns
Åh! Pizzorna!
Cappuccinon var fantastisk!
Vi åkte hem och hängde en stund innan jag hjälpte Syrran att laga kvällens middag och med hjälpte, menar jag drack vin och fotade... Hon svängde ihop fish tacos, som jag aldrig varit speciellt sugen på att testa och det var så sjukt jävla gott alltså! Det godaste jag ätit på länge faktiskt!
Cirkuskonster
Hälleflundran
Nya favoriträtten!
Efter maten fick jag äran att natta Lilian och sen delade jag säng med Syrran och henne. Och sov om möjligt ännu sämre än natten innan. Syrran snarkade, Lilian sparkades och kvart i sex kom Mohammed och kurrade och ville kela. Så kvart i sex gav jag upp alla försök till att sova och gav Mohammed mat och lyssnade sen klart på min ljudbok och började på en ny. Klockan sju var Modern också vaken så jag steg upp och umgicks med henne och en stund senare vaknade Lilian.
Mohammed
13.21 gick tåget hem och innan dess köpte jag med mig lunch att äta på tåget. Och på tåget köpte jag en flaska vin som höll mig sällskap ända hem. Jag orkade inte lyssna på någon ljudbok, utan satt och lyssnade på musik nästan hela vägen. Min man kom och hämtade mig och han lagade hamburgare och vi tittade på ANTM och kom i säng lite för sent...