onsdag, augusti 19, 2015

Tjejlördag och en massa dagar till...

Jag gick typ två i fredags, för det gjorde alla andra. Och när jag kom hem gick jag en långrunda med Dixie och sen kollade jag Bevvan tills min man kom hem. Vi satt ute och rökte och förtuggade och gick in och åt biff och klyftisar och tittade på ANTM och CSI tills jag somnade i soffan.
Den här lilla krabaten tillbringar vi eftermiddagar och kvällar med att följa i trädgården
I lördags hade Dolly och jag tjejlördag medan min man spårade med Dixie. Vi (jag) åt frukost och kollade lite Bevvan och sen kände jag att jag behövde göra något vettigt så jag drog på mig träningskläderna och stack ut och sprang. Egentligen orkade jag inte. Och tänkte att jag kunde ta det lugnt. För ibland är det okej att ta det lugnt. Så jag satte på min ljudbok och stack iväg och det visade sig att det faktiskt gick jättebra. Inte lika bra som i fredags, men dock.
Alltså dessa dahlior!!!
Älskar dem!
Vi skulle gått på fest på kvällen, men på grund av (tråkiga) omständigheter blev det inställt och jag som inte var på partyhumör tyckte att det var helt okej. Vi hade en mysig eftermiddag i trädgården när min man kom hem och vi åt lamm och potatissallad och såg CSI och jag somnade i soffan. Igen.
Jag dekorerade ett bord med ett äpple
Eucalyptus
Dolly njöt i solen
Dixie var trött efter spåret
I söndags hjälpte jag min man att ta bort stenar från uppfarten och det var ungefär lika jobbigt som ett hårt träningspass. Vi hämtade ett paket på posten och köpte tacoingredienser till kvällens middag och softade hela eftermiddagen och jag somnade inte i soffan, utan gick och la mig i tid.
Vi åt fultacos
I måndags steg vi upp klockan sex och sprang innan jobbet och det var sjukt jobbigt och bara tanken på att jag stiger upp klockan sex och springer är egentligen ganska ofattbar? Jag jobbade hårt på jobbet och fick ett samtal från en tjej som fått ett paket på posten som innehöll en present jag köpt till min man och hur hon lyckats få det är en gåta för oss bägge. Min man lagade typ världens godaste pannbiff till middag och vi gick och la oss innan tio för det är ju så skönt nu när det är mörkt på kvällen.

I tisdags sprang vi inte för jag orkade inte och på jobbet var Katta tillbaka och vi pratade lite för mycket, men fick ändå massor gjort. Och efter jobbet hämtade vi mina sandaler och hur folk kan gå med så platta skor är för mig en gåta...

I morse sprang vi igen och det var så sjukt jobbigt att jag ville ge upp efter hundra meter. Och det gick sakta, sakta, sakta, men när det var femhundra meter kvar tog jag i utav bara helvete för att inte sabba mitt snitt. Och jag kan ju! Och jag förstår att allt sitter i min hjärna som intalar mig att jag inte orkar, vad jag borde göra är att sluta lyssna på mig själv och bara köra... På lunchen åt jag porchettalunch med min man på Malmöfestivalen och efter jobbet träffades vi igen för att ta bussen hem och jag fick se min mans kontor för första gången. Vi åkte och hämtade min mans present, som äntligen kommit fram och när vi kom hem satt vi ute och drack vin och rökte cigarr tills det var dags att äta ostfondue och se CSI.
Den lila rosen blommar igen!
Karen Blixen hade vi nästan gett upp hoppet om, men nu blommar hon!

Inga kommentarer: