torsdag, augusti 06, 2015

TGIT!!!

Skönt att det är torsdag och sista arbetsdagen för mig den här veckan. Det ska bli galet skönt att vara ledig i morgon Mest ska jag väl förbereda inför min mans födelsedagsfirande på lördag, men jag tänker hinna med ett avsnitt Beverly Hills eller två också. Och lyssna lite på musik. Och så skulle jag vilja bli klar med boken jag lyssnar på. Det är fem timmar kvar och den är ganska seg, så kanske inte så troligt... Möjligtvis om jag lyssnar på den samtidigt som jag går och pysslar och piffar i trädgården...

Det har varit en väldigt trög och långsam vecka den här. Och jag sover dåligt var och varannan natt. Inatt var det alldeles för varmt och jag vaknade med huvudvärk och när det var dags att stiga upp ville jag verkligen inte springa. Så vi sprang inte i morse. Heller. I måndags sprang vi inte på grund av ont i foten, i går sprang vi inte på grund av att jag vaknade mitt i natten av halsbränna och låg vaken en och en halv timme och försökte kurera mig med mandel, vatten och en banan och var totalt osugen på att springa när det var morgon. På jobbet har det varit upp och ner... Varannan dag har jag varit effektivare än effektivast och varannan dag har jag mest suttit och väntat på att få gå hem. Typ...

Vädret har varit härligt mest hela veckan och vi har suttit ute och ätit och jag har suttit i skuggan med en islatte och kollat Bevvan och vi har ätit hamburgare och vi har grillat lammracks och igår satt vi ute till kvart i elva och lyssnade på musik och rökte cigarr. I tisdags satt vi inne och lyssnade på åskvädret och det lät som om blixten slog ner alldeles i närheten. Knallen och blixten kom samtidigt och det var så högt att till och med Dolly hörde det...
Vi åt hamburgare...
... och grillade lammracks
Så jäkla goda lammracks alltså!
Idag tror jag att jag ska gå klockan tre och shoppa på väg till bussen och när jag kommer hem sätter jag mig i trädgården med Bevvan och jyckarna och ett stort glas vatten.

Inga kommentarer: