fredag, juli 17, 2015

TGIF!!!

Åh! Det är fredag igen! Jag har klarat av att jobba en hel vecka och dessutom lyckats vara först på kontoret hela TRE gånger! TRE!!! Och själva jobbandet har gått bra. Över förväntan faktiskt. Jag har fått en hel del gjort och både bokat fakturor och fakturerat och kopierat och stämt av.

Min man och jag har låtsas att vi fortfarande har semester när vi kommer hem från jobbet om dagarna och äter god mat och sitter ute och dricker vin och har det bra. Vi har faktiskt lyckats vara bättre på matplanering och matlagning den här veckan än vi varit på semestern. I måndags åt vi räkor, i tisdags pizza med potatis och getost och i onsdags åt vi pasta med kräftstjärtar. Jag har försökt att stjäla mig ett avsnitt Beverly Hills här och där och min man har sått gräs på baksidan och klippt gräs på framsidan.

Igår var vi hos Becka och bokcirklade och det gick inte så bra för mig eftersom jag inte lyckats läsa ut boken. Knappt ens börjtat på den... Men jag tycker den verkar bra och så fort jag har tid att sitta ner och koppla av ska jag läsa den. Och en himla massa andra böcker jag har liggandes... Det var trevligt hos Becka och vi fick god mat och gott vin och halv nio fick jag skjuts av Ingrid till Hyllie där jag hade tur och kunde hoppa på tåget till Malmö C meddetsamma. Min man hämtade mig och när vi kom hem satte vi oss i trädgården med var sin liten cigarr och umgicks en stund och Dolly och Dixie gjorde oss sällskap och Daisy stannade i köket.

I onsdags blev min man hejdad av en kvinna som trodde på att säga vad man tycker. Det visade sig att hon brukar åka buss med min man och mig och hon tycker det syns på oss att vi verkligen tycker om varandra. Det tyckte jag var en gullig sak att vilja dela med sig av!

I morgon är det tjejlördag med allt vad det innebär. Min man och Dixie spårar, Dolly, Daisy och jag har trädgårdshäng. Med inslag av träning, hårinpackning, fotskrubb och Beverly Hills.

Och idag är det fredag och biff och klyrror och aioli. Och jag ska försöka att gå senast tre så jag hinner se ett avsnitt Beverly Hills innan min man kommer hem...

Inga kommentarer: