måndag, juli 13, 2015

Sista semesterdagarna

De sista semesterdagarna tillbringade vi med att gå långa morgonpromenader med Daisy och Dixie (sen sov de resten av dan...), skrota runt i trädgården, ta en tur till Flyinge (där vi köpte två rosor), montera ner växthuset och köra det till tippen (mest min man), kolla Beverly Hills (mest jag), läsa, fika, grilla karré, kotletter och rostas, lyssna på musik...
Vi pullade pork och hade coleslaw, rödlök, bbq-sås och gurka till
Rosorna blommar
Dolly poserade så fint...
... Sen kom Dixie och fotobombade
Nyaste fjärilsbusken
Dixie tycker om att ligga där min man grävt
Daggrosen har blommat
Astrid
Grillad kotlett och massor med aioli
Eftermiddagsfika med spansk nougat och treo
Inget växthus!!!
Kanske lite väl mycket sambal...?
Cigarrerna vi firade av semestern med
Den galet vildvuxna rosenrabatten med The Fairy i varierande färger
En av de vildvuxna rosorna har parkerat sig på trädäcket
Nyinköpet Penny Lane
Vi fixade ett fågelbad, men än så länge har ingen badat...
Rosenknoppar är också vackra
Till och med utblommade rosor är vackra
Och idag har jag jobbat hårt och tog bussen hem med min man och han åkte och handlade, jag gick ut med Dixie. Sen åt vi räkor och tittade på Beverly Hills och jag hade ont i huvudet och min man flisade och sådde gräs och jag gömde godis till jyckarna och klippte mig i handen med en sekatör och nu ser vi Bevvan och ska snart gå och lägga oss.

Inga kommentarer: