måndag, juli 13, 2015

Egentligen

Egentligen  hade vi tänkt gå och lägga oss i tid igår. Och innan vi gick och la oss hade vi tänkt förbereda oss inför att börja jobba igen. Jag skulle fila och måla naglar och göra inpackning och fila fötterna. Det blev inte så. Vi satt ute och åt middag och drack vin och rökte cigarr och lyssnade på musik alldeles för länge och förträngde att semestern led mot sitt slut. Klockan tolv slutade jag att spela spel och lyssna på min bok och när min mans klocka ringde sex i morse, var det faktiskt inga problem att stiga upp. Och trots att jag varken målade naglar eller packade in hår, lyckades jag faktiskt se respektabel ut när vi tog bussen till jobbet.

Och nu sitter jag på jobbet och har jobbat drygt en halv dag och det känns ungefär som vanligt. Förutom att min hjärna fortfarande har semester och funderar på nästa trädgårdsprojekt och hur det ska gå för Brenda och Dylan...

Inga kommentarer: