tisdag, juli 21, 2015

Det var helg och det blev måndag...

När jag kom hem från jobbet i fredags sken solen och jag satte mig i trädgården med ett glas vin och en bit bröd. Sen började det att regna och jag gick in. Min man kom hem och tog med sig jyckarna till Spille, jag låg i soffan och kollade Bevvan och lyssnade på musik. Fast inte samtidigt såklart... Vi åt biff och klyrror och såg CSI och la oss i tid.

I lördags var det dags för säsongens första tjejlördag. Min man körde iväg med Dixie vid åtta och vi andra åt frukost och tittade på Bevvan. Och jag hade ju så många planer för min tjejlördag. Jag uppfyllde ungefär inga. Jag såg ett avsnitt Bevvan, jag lyssnade på massor med musik, jag hade ont i huvudet så jag tränade inte, men jag försökte gå en långrunda med Daisy. Daisy ville inte gå någon långrunda så det blev en kortrunda och sen satt jag ute i trädgården och drack treo och åt lunch och det började att regna och min man kom hem. Vi fortsatte att sitta ute och pratade och spelade spel och lyssnade på musik och rökte cigarr och åt förtugg och sen blev det hamburgare och Beverly Hills.

I söndags var det ganska kallt och efter hundrunda och veckoplanering åkte min man och handlade och jag fick för mig att röja på framsidan. Min man kom hem och hjälpte mig och vi insåg att framsidan snarare är ett höstprojekt så vi fortsatte på baksidan och jag blev alldeles för kall och bestämde mig för att ta ett bad. Och min man grillade revben som vi åt medan vi såg They Came Together, en konstig, men söt, liten film...

Natten till måndag vaknade jag med huvudvärk och hittade inga tabletter så jag fick försöka somna med huvudvärken. Det gick till slut, men den var kvar när jag vaknade så jag bestämde mig för att stanna hemma. Så jag tillbringade dagen i soffan med jyckarna och Beverly Hills och min ljudbok. Och min man kom hem från jobbet och vi åt middag och han handlade och när klockan blev åtta kände jag mig fit for fight så vi stack ut och sprang en sväng. Och som jag sprang! Jobbigt, svettigt, men roligt. Och när vi kom hem satt vi på trädäcket och firade med espresso.

Idag jobbade jag igen och jag hade tänkt vara sjukt effektiv, men det kändes mest som om jag flyttade papper från höger till vänster. Desto effektivare var jag när vi kom hem... Vi körde faktiskt ett pass kettlebells på trädäcket och jäklar så jobbigt det var! Jag hoppas verkligen på en grym träningsvärk i morgon, annars blir jag besviken! Och medan min man lagade mat till oss och till jyckarna, vattnade jag rosor, rosor, rosor...

Inga kommentarer: